آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
اخبار کشور
۱۰

آیت الله نوری همدانی: باید فارغ از مسائل جناحی برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کنیم

استاد درس خارج حوزه همدلی و همزبانی در شرایط کنونی را امری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: همه باید به دور از مسائل جناحی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مدیران فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تحولات منطقه، اظهار داشت: ریشه همه این تحولات گسترش فرهنگ شیعی و مقاومت است؛ به همین دلیل دشمنان با صرف هزینه های بسیار می خواهند جلوی این تغییرات را بگیرند.

وی اقدامات وهابیت و عربستان سعودی از جمله حمله به یمن را به منظور جلوگیری از گسترش فرهنگ تشیع دانست و گفت: در بیشتر کشورهای اسلامی و حتی اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) ابراز محبت و ارادت می شود، از این رو است که دشمنان سعی دارند دیگران را نسبت به شیعه بدبین کنند و برگزاری مراسماتی برای بزرگداشت ائمه اطهار(ع) در کشورهایی همچون مصر را ممنوع کرده اند.

آیت الله نوری همدانی همدلی و همزبانی در شرایط کنونی را امری بسیار مهم دانست و تصریح کرد: همه باید به دور از مسائل جناحی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنند.

استاد درس خارج حوزه مهم ترین وظیفه هر نهاد مسئولی که در حوزه شهری کار می کند را فعالیت های فرهنگی دانست و ابراز داشت: شهرداری تهران با وجود فردی انقلابی، فعال و خوشفکر در راس آن در این عرصه موفقیت هایی داشته است و امروز شاهدیم که چهره این شهر کاملاتغییر کرده است.

این مرجع تقلید افزود: نیروی انسانی مومن و انقلابی می تواند جامعه را در مقابل هر نوع تهدیدی بیمه کند؛ بنابراین سرمایه گذاری در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.