آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
اخبار کشور
۱۰

همایش «یمن تنها نمی ماند» با حضور جانبازان یمنی برگزار شد

همایش «یمن تنها نمی ماند» با حضور پنج تن از جانبازان یمنی و سخنرانی سعید قاسمی برگزار شد.

به گزارش فارس، قاسمی افزود: سه سال از انتفاضه مردم بحرین می گذرد اما در واقعیت باید گفت بحرین یکی از استانهای کشور ما بوده است. البته این حرف فارغ از آن سخنی است که برخی گفتند باید امپراطوری ایران در منطقه تشکیل شود که حرف بی جایی بود و در عراق برای ما مشکل آفرین شد.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب با اشاره به سخنان امام (ره) در خصوص حادثه حج سال 66 گفت: امام در همان سال سخنانی داشتند که بعدها سانسور شد. ایشان در این رابطه می گوید فاجعه ای که آل سعود در کشتار حجاج بیت الله الحرام انجام داد با آب زمزم هم پاک نخواهد شد و ما اگر از صدام و اسرائیل و آمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.

وی افزود: چرا علی رغم اینکه امام فرمود جنایت آل سعود باید زنده بماند بنیاد شهید و سازمان حج هر ساله استنکاف می کنند و یاد شهدای حج سال 66 را به شایستگی گرامی نمی دارند؟

وی افزود: امروز وقتی به دو نفر از ایرانیان تعرض می شود بسیاری از افراد که اصلابه ظاهر آنها نمی خورد در مقابل سفارت عربستان تجمع می کنند یعنی برایشان این حادثه سنگین است در حالی که سال 66 نزدیک 500 شهید ایرانی داده شد.

قاسمی بیان داشت: سفرای ما، وزیر خارجه ما و آقای هاشمی رفسنجانی باید سخنان سال 66 امام را بخوانند و مرور کنند. آقای هاشمی در مرگ ملک عبدالله در پیامی اظهار تسلیت کرد و برای او از درگاه باری تعالی مغفرت و علو درجات نمود و همچنین ناراحت شد که کسی مانند آیت الله جنتی آن سخنان را در نماز جمعه مطرح کرد.

وی افزود: بسیار متاسفم که این افراد خود را هم رای امام می دانند.

در ادامه این همایش پنج تن از مجروحان و جانبازان یمنی به نام های: عادل یحیی، یحیی محسن، یوسف طه، یوسف نجیب و محمد عبدالله تجلیل شدند که همگی با فریاد «الموت السرائیل» و شعارهای ضد صهیونیستی و ضد آل سعود مورد تشویق حضار قرار گرفتند.