آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
اقتصادی
۴

در سایه سکوت مسئولان، قیمت گوشت قرمز هم بالارفت

در سایه سکوت مسئولان اجرایی و نظارتی و پس از افزایش قیمت مرغ، نرخ گوشت قرمز هم بالارفت.

در همین رابطه رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در فروردین ماه سال جاری قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به دلیل بالارفتن هزینه های کشتار و کاهش نرخ پوست گوسفند، 3 تا 4 هزار تومان افزایش یافت.

علی اصغر ملکی در گفت وگو با تسنیم گفت: کمبودی در ارتباط با تولید گوشت گوسفندی در بازار مصرف مشاهده نمی شود اما قیمت این محصول از اواخر سال گذشته روند افزایش قیمت خود را آغاز کرده و درحال حاضر در خرده فروشی ها به 31 تا 32 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: قیمت عمده هر کیلوگرم شقه گوسفندی نیز که در اختیار مغازه دار قرار می گیرد 28 هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته افزایش 3 تا 4 هزار تومانی دارد.

ملکی با اشاره به دلایل این افزایش قیمت اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما قیمت آلایش، چربی و پوست گوسفندی در مقایسه با ماه های قبل کاهش پیدا کرده است که این امر در بالارفتن قیمت تمام شده گوشت گوسفندی تاثیرگذار است، به طوری که قیمت هر عدد پوست گوسفند از 30 هزار تومان به 12 هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: کشتارگاه ها نیز در سال جاری بدون مجوز وزارت صنعت اقدام به افزایش قیمت کشتار خود کرده اند به طوری که هزینه ذبح هر راس گوسفند در سال جاری از 2700 تومان به 10 هزار تومان رسیده است.

ملکی با بیان اینکه کشتارگاه ها تخلف و درآمدهای پنهان دیگری نیز دارند که به آنها توجه نمی شود، اظهار داشت: برخی از کشتار گاه ها روده و دنبلان گوسفندی را که مشکلات شرعی و بهداشتی در عرضه دارند جمع آوری و در بازار به فروش می رسانند.

گفتنی است افزایش 4 هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در حالی صورت گرفته که طی چند روز اخیر خبر گران شدن تدریجی قیمت مرغ نیز منتشر شده و حتی برخی مسئولان دولتی کف قیمت هر کیلو مرغ را 7 هزار تومان عنوان کرده اند این در حالی است که در ایام نوروز هر کیلو مرغ به 9 هزار تومان نیز رسید به هر حال مردم از مسئولان دولتی انتظار دارند علاوه بر صدور بخشنامه های کاغذی به طور عملی نیز وارد بازار شده و با استفاده از اهرم های نظارتی از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری نمایند.