آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
اقتصادی
۴

معاون سازمان شیلات اعلام کرد: اروپا مشتری خاویار ایرانی

معاون سازمان شیلات، کشورهای اروپایی را مشتریان خاویار ایرانی دانست.

حسین عبدالحی در گفت وگو با ایسنا، عمده ترین مشتریان اروپایی خاویار ایران را کشورهایی همچون اسپانیا و فرانسه ذکر کرد و گفت: توافقی با کشور روسیه انجام شده و در سال جاری بخشی از تولید این محصول به این کشور صادر می شود.

وی افزود: طرحی برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری از سال 2011 تهیه و اجرا شده که در این طرح تولید 10 هزار تن گوشت و 100 تن خاویار هدفگذاری شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 40 مزرعه در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان های ساحلی گیلان، مازندران و گلستان، قم، لرستان و فارس فعالیت می کنند.

عبدالحی از بهره برداری بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت 2000 تن گوشت و 30 تن خاویار در استان مازندران نیز خبر داد.

معاون سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در سال گذشته هزار تن گوشت و 1/5 تن خاویار تولید شده، قیمت هر کیلوگرم خاویار را شش میلیون تومان یا 1700 یورو عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بچه ماهی خاویاری را تولید و در بین مراکز پرورش ماهی توزیع می کنیم، گفت: دوگونه ماهیان خاویاری غیربومی با نام های استرالیا و سیبری را تکثیر کرده و در اختیار مراکز پرورش ماهیان خاویاری قرار داده ایم.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور در خصوص دریافت تسهیلات بانکی نیز با بیان اینکه واحدها برای دریافت مشکل دارند، گفت: برای ارائه تسهیلات بانکی هیچ مشکلی نداریم.

عبدالحی در ادامه با بیان اینکه 60 درصد تولیدات، ماهی گرم آبی است، افزود: عمده تولیدات در استان های خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان تولید می شود.