آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: اختصاص 14 هزار میلیارد تومان برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اختصاص 14 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس محمود گلزاری در همایش جوانان و ازدواج که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا برگزار شد، بی رغبتی به ازدواج را یکی از مشکلات ازدواج و تشکیل خانواده دانست و اظهار داشت: 11 میلیون جوان مجرد کشور در سن ازدواج هستند.

وی گفت: برای دختران سن 15 تا 25 و برای پسران 30 تا 35 سالگی را سن ازدواج می گویند و از 35 تا 45 سال دوره تاخیر ازدواج و از 45 سال به بعد برای خانم ها و از سن 50 سال به بالابرای آقایان، دوران یاس از ازدواج و تجرد قطعی می شود.

این کارشناس و مشاور مسائل خانواده با بیان این که 40 درصد علل عدم ازدواج در کشور مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در استان تهران برای آقایان 31 سال و برای خانم ها حدود 27 و 28 سال است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مسئله بالارفتن سن ازدواج تصریح کرد: نگرانی در خصوص این مسئله برای دانشجویان دختر و تحصیل کرده نسبت به گروه های غیر تحصیل کرده بیشتر است.

گلزاری عدم دسترسی به فرد مورد نظر برای ازدواج را یکی دیگر از مشکلات ازدواج عنوان کرد و با اشاره به وجود سایت های همسریابی در فضای مجازی اظهار داشت: در حال حاضر 350 سایت همسریابی وجود دارد که تمام آنها غیرقانونی و بخشی از آنها غیر اخلاقی هستند. وی عنوان کرد: دانشگاه یکی از عرصه های بسیار خوب انتخاب همسر است به شرط این که استادهای مشاور بتوانند به دانشجویان کمک کنند که در دانشگاه انتخاب خوبی داشته باشند.

گلزاری مشاوره قبل از ازدواج را یکی از نکات مهم دانست و با اشاره به این که بیشتر طلاق ها در پنج سال نخست ازدواج انجام می شود افزود: 20 درصد ازدواج ها در کشور به طلاق می انجامد و این عدد در تهران 35 درصد است. سالانه 800 هزار ازدواج و 160 هزار طلاق در کشور اتفاق می افتد و تقریبا سالی 40 هزار دختر زیر 30 سال طلاق گرفته به جامعه اضافه می شود.

وی به مشکل اشتغال پسران در کشور اشاره کرد و با بیان این که دولت هم در این خصوص مشکل دارد و خیلی طرحی ندارد، افزود: 40 درصد از علل تجرد در کشور به خاطر بیکاری است.