آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
صفحه آخر
۱۲

سیاه پوست کشی در آمریکا ادامه دارد: پلیس نژادپرست آمریکا این بار یک زندانی را در بالتیمور به قتل رساند

کشته شدن یک جوان سیاه پوست به دست پلیس نژادپرست آمریکا در بازداشتگاه بار دیگر هزاران نفر را در شهر «بالتیمور» آمریکا به خیابان ها کشاند.

به گزارش تسنیم، «فردی گری» جوان سیاه پوست آمریکایی که در جریان بازداشت توسط ماموران سفید پوست پلیس از ناحیه گردن به شدت زخمی شده بود، پس از یک هفته بستری شدن در بیمارستان جان خود را از دست داد. تصاویر ضبط شده توسط تلفن های همراه شاهدان عینی نشان می دهد که «فردی گری» در حالی که از درد می نالیده است به سوی خودروی پلیس کشیده شده است.

«گری» اولین سیاه پوستی نیست که توسط پلیس آمریکا کشته می شود و قطعا آخرین نفر نیز نخواهد بود. طی ماه های گذشته چندین سیاه پوست توسط پلیس نژادپرست آمریکا و در حالی که مسلح نبودند کشته شده و سپس پلیس های قاتل تبرئه شده اند. کشتار سیاه پوستان توسط ماموران پلیس آمریکا و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.

ویلیام مورفی وکیل خانواده «گری» در این باره گفت: «در حالی که «فردی» بدون مرتکب شدن هیچ جرمی در بازداشتگاه پلیس به سر می برده و تنها توجیه برای بازداشت وی این بوده که او یک سیاه پوست بوده است، از ناحیه گردن به شدت زخمی شد.»

با انتشار این خبر هزاران نفر در بالتیمور به خیابان ها ریختند و خشم و عصبانیت خود را از این «کشتارهای هدفمند» ابراز داشتند.

مردم بالتیمور نه تنها از نوع برخورد و رفتار پلیس آمریکا به شدت ناراضی و عصبانی بودند بلکه نسبت به نحوه پوشش خبری این اتفاق در رسانه های خبری نیز ناراضی هستند.

با افزایش اعتراضات وزارت دادگستری آمریکا نیز روز سه شنبه اعلام کرد تحقیقات کاملی را در خصوص این حادثه انجام خواهد داد. اداره پلیس بالتیمور نیز برای آرام کردن مردم 6 مامور خود را که در جریان بازداشت فردی گری جوان سیاه پوست منجر به زخمی شدن وی شده بودند، از کار تعلیق کرده است.