آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۲
شوک امروز
۱۲

یک کشته و 4 زخمی در حمله وحشیانه یک دانش آموز در بارسلونا

گروه شوک: دانش آموز 13 ساله اسپانیایی در حمله با چاقو و کمان فلزی به دو معلم و چند همکلاسی یک نفر را کشت و چهار تن دیگر را زخمی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، چهار فرد زخمی شده دو معلم و دو دانش آموز بوده اند که به بیمارستان انتقال یافته اند. پلیس اسپانیا اعلام کرده این دانش آموز را شناسایی کرده ایم اما به دلیل سن کمش نمی توانیم او را بازداشت کنیم. حمله در مدرسه «فوستر جوان» واقع در بارسلونا اتفاق افتاده است.

دانش آموز 13 ساله ای که شاهد حادثه بوده، می گوید: همه بچه ها پشت میزها و صندلی ها مخفی شده بودند که مهاجم وارد کلاس درس شده و به آنها حمله کرده است.

پلیس می گوید: پس از این حادثه وحشتناک بلافاصله همه دانش آموزان و معلمان را از مدرسه بیرون برده اند. پلیس اعلام کرده انگیزه این پسر 13 ساله برای حملات وحشیانه اش روشن نیست.

«ایرنه ریگائو» از آموزش و پرورش منطقه در کنفرانس خبری گفت امکان دارد دانش آموز مهاجم دارای مشکلات روحی - روانی بوده باشد. اطلاعات پلیس حاکی است پسر مهاجم 13 ساله علاقه زیادی به سلاح ها و لباس های نظامی داشته است.

«ماریانو راموتی» نخست وزیر پس از شنیدن این حمله شوکه شده و با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

پلیس اعلام کرده دانش آموز قاتل، یک هفته قبل از حادثه درباره کشتن تمام معلمان خود صحبت کرده و لیستی از آنها تهیه کرده بود. اتحادیه معلمان اسپانیا بیان کرد این نخستین باری است که یک دانش آموز اسپانیایی به جان معلم خود سوء قصد کرده است.

در قوانین اسپانیا نوجوانان زیر سن 14 سال نمی توانند زندانی و محاکمه شوند. آنها تنها برای تایید سلامتشان به بیمارستان روانی منتقل خواهند شد.

در روند تحقیقات پرونده پلیس همچنین اعلام کرده با توجه به سن کم مجرم و شرایط روحی و روانی، وی تحت حفاظت سازمان محافظت از کودکان قرار خواهد گرفت.