آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۲
شوک امروز
۱۲

دام عنکبوت های اینترنتی برای شکار کودکان انگلیسی

گروه شوک: با گسترش فعالیت مجرمان جنسی و افراد روانی در اینترنت برای به دام انداختن کودکان و نوجوانان انگلیسی، پلیس این کشور اجرای طرح های ضربتی را برای شناسایی و دستگیری این مجرمان روانی آغاز کرده است.

اغلب این کودک آزاران قصد دارند با فریب کودکان و نوجوانان از طریق شبکه های مجازی آنها را به دام خود بکشند و تسلیم نیت شوم بیماران جنسی کنند.

کارآگاهان پلیس انگلیس برای شناسایی این مجرمان جنایتکار و جهت مقابله با آنها برنامه های ضربتی گسترده ای را تدارک دیده اند و تاکنون شماری از این فریبکاران اینترنتی دستگیر شده اند.

پلیس در یکی از این عملیات ها مرد کودک آزار روانی که قصد داشت پسر 13 ساله ای را از طریق اینترنت به دام بکشد، بازداشت کرده اند. به گزارش پلیس «ساسکس» انگلیس، سه پلیس مخفی با جا زدن خود به جای پسر 13 ساله و ایجاد رابطه اینترنتی با مرد تبهکار توانسته اند این کودک آزار 47 ساله را بازداشت کنند.

متهم «استیون هالدین» 47 ساله سعی داشته در فضای مجازی و به صورت آنلاین با پسر 13 ساله ارتباط برقرار کند و با وی قراری در ایستگاه راه آهن بگذارد.

«راب تیلر» کارآگاه پلیس می گوید: ماموران ما توانستند به صورت آنلاین با مجرم قرار ملاقات بگذارند و خود را جای پسر 13 ساله ای جا بزنند و به این ترتیب او را سر قرار دستگیر کردند.

خبرنگاران این فریبکاران را عنکبوت های دنیای مجازی نامیده اند که برای کودکان و نوجوانان تارهای اینترنتی می گسترند و کارآگاهان به خانواده های انگلیسی هشدار داده اند مراقب فرزندان خود باشند تا به دام این عنکبوت های زهرآگین اینترنتی نیفتند.