آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۲
شوک امروز
۱۲
شوک مجازی

کمین در فضای خریدهای اینترنتی

کلاهبرداران به کمین کاربران در خریدهای اینترنتی نشسته اند.

فرمانده پلیس دزفول با بیان اینکه کاربران در خریدهای اینترنتی مراقب کلاهبرداران باشند، گفت: کاربران از فروشگاه های معتبر خریداری کنند.

احمد چنداز اظهار کرد: خرید آنلاین از با ارزش ترین خدماتی است که روی اینترنت ارائه می شود، این امر علاوه بر صرفه جویی وقت کاربران، مزایایی چون افزایش امنیت در جابه جایی پول، کاهش هزینه های بازاریابی، صرفه جویی اقتصادی، افزایش فرصت های شغلی، کارآفرینی و کاهش سفرهای درون شهری و صرفه جوبی در مصرف سوخت و انرژی را به دنبال دارد.

وی گفت: با وجود این مزایا، کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از بی اطلاعی یا کم دقتی خریداران این نوع خرید را با تهدید و آسیب هایی مواجه ساخته که توجه به نکات ایمنی هنگام خریدهای الکترونیک موجب کاهش تهدید از سوی سفارش دهندگان می شود.

فرمانده پلیس دزفول در ادامه توصیه کرد: باید دقت کرد نخستین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک این است که کالاهای مجاز ارائه می کند و فروشگاه هایی که کالای غیرمجاز به فروش می رسانند به احتمال زیاد قصد کلاهبرداری دارند.

سرهنگ چنداز تصریح کرد: هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه های الکترونیک از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در ارتباط با خرید آنلاین استفاده کنید و از فروشگاه هایی که سابقه خرید مطلوبی دارند خرید کنید.

وی بیان کرد: در فضای اینترنتی متاسفانه برخی صفحات در فضای اینترنت ناخواسته در برابر کاربر باز می شود که حاوی تبلیغات و فروش کالاها و ارائه خدمات هستند که ممکن است تقلبی و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

فرمانده پلیس دزفول اضافه کرد: هنگام خرید آنلاین دقت کنید درگاه پرداخت الکترونیک بانک متعلق به همان بانک باشد و به آرم و لوگوی بانک دقت کنید.

سرهنگ چنداز در پایان گفت: در بعضی موارد کلاهبرداری با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیک بانک ها شما را به صفحاتی هدایت می کنند که آدرسی بسیار شبیه بانک اصلی دارند و کاربر بعد از ورود اطلاعات کارت بانکی خود در این صفحات اطلاعات خود را برای سوءاستفاده کلاهبرداران عملا ثبت کرده و موجب هرگونه اقدامی برای کلاهبرداران خواهد شد.