آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۲
فرهنگ و هنر
۲۳
آن سوی مرز

اعتصاب کارکنان موزه ملی بریتانیا

کارکنان موزه ملی بریتانیا در اعتراض به روند برنامه خصوصی سازی این مرکز دست به اعتصاب زدند.

اعتراض این گروه به ناهماهنگی برنامه ریزان با اتحادیه خدمات عمومی بریتانیا و عجله برای پیش بردن این طرح پیش از انتخابات هیات مدیره این اتحادیه عنوان شده است.

در نتیجه این تصمیم که به گفته اعتصاب کنندگان 17 روز به طول خواهد انجامید، دسترسی بازدیدکنندگان به بخش هایی از این موزه که رتبه چهارم بازدید در سراسر جهان را دارد، محدود شده است.

این اعتصاب در حالی شکل گرفته که سخنگوی موزه ملی هنر بریتانیا طی بیانیه ای اعلام کرده این تصمیم به تعدیل کارکنان نخواهد انجامید و تنها در راستای بهره وری بیشتر این مرکز برنامه ریزی شده است.

نمایش مجسمه های مینیاتوری الکساندر کالدر

موزه هنر «دومینیک لوی کست» نیویورک از دیروز چهارشنبه میزبان نمایش بیش از 40 مجسمه نادر از الکساندر کالدر مجسمه ساز شهیر امریکایی شده است.

این 40 اثر مجسمه های در مقیاس کوچک این هنرمند را که پیش از این کمتر دیده شده اند به عنوان یکی از خلاقانه ترین مصداق های رابطه مجسمه و معماری پیش روی عموم گذاشته است.

کالدر این مجسمه ها را که گاه ابعادی بسیار کوچک حتی در اندازه یک تلفن همراه دارند، در فاصله سال های 1950 تا 1980 ساخته است. موزه هایی چون هنر مدرن نیویورک، گوگنهایم، مدرن پاریس و موزه هنر امریکایی ویتنی تنها تعدادی از مراکز معتبر هنری جهان هستند که آثار این هنرمند در آنها به نمایش درآمده است. جالب است بدانید یکی از آثار الکساندر کالدر هم در ورودی موزه هنرهای معاصر تهران به طور دائمی در معرض نمایش قرار دارد.