آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۸۵
سیاست
۷

منهای پایتخت

رئیس جمهوری چهارشنبه در فارس

ایرنا: استاندار فارس گفت: رئیس جمهوری ایران در ادامه سفرهای استانی خود، روز چهارشنبه نهم اردیبهشت 94 به این استان وارد خواهد شد. سیدمحمد احمدی، روز شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های شانزدهمین سفر استانی رئیس جمهوری افزود: تمهیدات لازم برای انجام این سفر دوروزه و بهره مندی هرچه بیشتر مردم استان فارس از برکات آن اندیشیده شده است.

معیشت هزاران خانوار وابسته به هامون است

ایسنا: استاندار سیستان وبلوچستان گفت: اگر به دنبال رفع دغدغه هامون و افزایش امید به زندگی در سیستان هستیم، باید این به دیرپردازی پایان دهیم. علی اوسط هاشمی افزود: متاسفانه امروز تالاب هامون با وجود خشکی و ریزگردها، به تهدیدی برای سلامت انسانی مبدل شده است. او افزود: احیای هامون ازآن رو اهمیت دارد که معیشت هزاران خانوار سیستانی وابسته به این تالاب است. هاشمی افزود: در سند مشترک به امضا رسیده توسط دو دولت ایران و افغانستان نیز به صورت روشن، رویکرد زیست محیطی دو طرف گنجانده شده است.

انتقاد از ریخت وپاش های انتخاباتی

ایسنا: علی ظفرزاده، نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس، با اشاره به اینکه بخشی از ریخت وپاش ها در هزینه انتخابات ها از محل پول های کثیف تامین می شوند، گفت: در هر مقامی هم که باشی حتی در مقام وزارت، نمی توانی چنین پول هایی به دست آوری، مگر اینکه از طریق رانت و منابع غیرقانونی این پول ها را کسب کرده باشی. او افزود: این پول می تواند شامل سودهای ناشی از قاچاق موادمخدر، کالای قاچاق، معاملات نامشروع و زیرزمینی و مالیات هایی که از راه رانت پرداخته می شود نیز باشد. او با بیان اینکه باید قانون شفافی درباره هزینه انتخاباتی نامزدها داشته باشیم، گفت: در این قانون باید مطمئن شویم که این منابع از محل هدایا، کمک احزاب و خانواده های نامزدهاست و از منابع رانت، قاچاق و بده بستان هایی که برخی مدیران در ساختار اداری انجام می دهند، نیست. تاکنون درباره نامزدهای انتخاباتی چنین قانونی وضع نشده است.