آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۳
صفحه آخر
۲۰
جوابیه

سازمان صداوسیما تاکنون هیچ کمک ریالی و ارزی از دولت دریافت نکرده است

سایت خبری تحلیلی تابناک در دوم اردیبهشت 94 مطلبی با عنوان «بودجه صداوسیما را با سی.ان.ان مقایسه کنیم یا بی.بی.سی؟» منتشر کرد که در بخشی از آن نویسنده مدعی شده ریاست محترم جمهوری در بهمن ماه سال گذشته با درخواست رئیس جدید رسانه ملی برای رفع مشکلات سنگین مالی صداوسیما با پرداخت 1000 میلیارد ریال به سازمان موافقت کرده و حال شنیده می شود، محمد سرافراز در رایزنی با رئیس دولت یازدهم درصدد است با دریافت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، به مشکلات مالی این سازمان پایان دهد؛ رقمی که با توجه به شرایط کشور بسیار سنگین تلقی می شود.

روابط عمومی رسانه ملی در پاسخ به این ادعا و برای تنویر افکار عمومی در جوابیه ای که برای سایت تابناک ارسال کرده به چند نکته اشاره کرده است:

اولا؛ سال گذشته مقرر شده بود که از سوی دولت کمک مالی به سازمان اختصاص یابد، ولی تاکنون هیچ کمکی انجام نشده و رسانه با اخذ چندین وام توانسته سال 93 را پشت سر گذارد.

ثانیا؛ دریافت کمک های ارزی از دولت در سال های گذشته هم بوده و موضوع جدیدی نیست و این گونه پرداخت های ارزی به صداوسیما عمدتا برای بهبودبخشی سیگنال رسانی، به روز شدن تجهیزات فنی و... انجام می شود و نه پرداخت حقوق کارکنان و مشکلات ناشی از آن که نویسنده به آن اشاره کرده است.

و اما آنچه که باید بر آن تاکید شود این است که هیچ یک از کمک های ریالی و ارزی تاکنون دریافت نشده و رسانه ملی با همه مشکلات مالی که با آن مواجه است تلاش می کند با قدرت بیشتر به وظایف خود عمل کرده و صدای انقلاب باشد.