آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۵
صفحه آخر
۱۲

گزارش تکان دهنده نیویورک تایمزاز زندگی اسفناک سیاهپوستان در آمریکا

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به بررسی وضعیت اسفناک سیاهپوستان در جامعه آمریکا اشاره کرد و به دلایل زوال سیاهپوستان در این کشور پرداخت.

در حالی که طی ماه های گذشته اخبار و گزارش های متعددی از کشتار هدفمند سیاهان آمریکا به دست پلیس نژادپرست این کشور منتشر شده روزنامه «نیویورک تایمز» نیز فاش کرد که بیش از یک میلیون و 500 هزار مرد سیاهپوست در آمریکا ناپدید شده اند!

به گزارش فارس، نیویورک تایمز نوشت: «که بیش از یک نفر از هر 6 مرد سیاهپوست بین بازه سنی 24 تا 54 سال از جامعه آمریکا ناپدید شده اند. این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت اکثر این افراد یا در سن جوانی کشته شده اند اکثرا به واسطه این بوده که در سن جوانی یا در زندان حبس شده اند.

نیویورک تایمز ادامه داد، این آمار و ارقام به این مفهوم است که در قبال هر 83 مرد سیاهپوست که خارج از زندان به سرمی برند، 100 زن سیاهپوست وجود دارد که این به مفهوم پایین آمدن میزان ازدواج در بین سیاهپوستان است و در نتیجه زاد و ولد کمتری بین سیاهپوستان صورت می گیرد و متعاقبا جامعه سیاهپوستان ثبات خود را از دست می دهد و رفته رفته تعداد سیاهان کم می شود!

بر اساس این گزارش، ناپدید شدن این 1/5 میلیون مرد سیاهپوست درآمریکا بسیار تعجب برانگیز است و بر شدت بحران کاهش مردان سیاهپوست تاکید می کند. از دهه 1970 به بعد تعداد مردان سیاهپوست بیشتری زندانی شده اند.

طبق گزارش نیویورک تایمز علاوه بر این تعداد میلیون ها نفر از سیاهپوستان از جامعه بیرون رانده شده اند یا اینکه عملا حق انجام کاری را در جامعه ندارند زیرا بازار کار برای آن دسته از کارگرانی که مهارت های اندکی دارند، محدود می شود و به واسطه تبعیض نژادی یا محدودیت هایی که برای سیاهپوستان به وجود می آورند، فرصت شغلی برای مردان سیاهپوست عملا از بین می رود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، آمار و ارقام مربوط به مردان سیاهپوست چیز جدیدی نیست و تمامی سرشماری ها در 50 سال اخیر چنین پدیده ای را نشان می دهد.

این روزنامه آمریکایی در پایان به رفتارهای تبعیض آمیز پلیس سفیدپوست آمریکا با شهروندان سیاهپوست آمریکایی اشاره کرد و نوشت، در ماه های اخیر موارد دردناک زیادی از کشته شدن مردان و پسران سیاهپوست توسط گلوله های پلیس سفیدپوست به چشم می خورد که در برخی موارد، نوار ویدئویی آنها نیز منتشر شده است.