آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

بدهی 300 میلیارد تومانی وزارت نیرو به سازمان انرژی اتمی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو 33 هزار میلیارد تومان به دستگاه های مختلف، بانک ها و پیمانکاران شرکت های مختلف بدهی دارد که 300 میلیارد تومان آن مربوط به سازمان انرژی اتمی است.

علی مروی دیروز در حاشیه بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر افزود: طرح حمایت از صنعت نفت در حال بررسی و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود و یکی از بندهای این طرح برای تهاتر بدهی وزارت نیرو پیش بینی شده است. و تصویب آن به توسعه طرح های نیروگاهی کمک می کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس اضافه کرد: برخی مشکلات شامل قوانین و مقررات مربوط به نیروگاه اتمی وجود دارد که در کمیسیون های اقتصادی، بودجه و انرژی توسط نمایندگان مجلس بررسی و راهکارهای حمایتی اتخاذ خواهد شد. و امیدواریم با پرداخت طلب نیروگاه اتمی بوشهر، این مبلغ بتواند کمکی برای تامین هزینه ساخت نیروگاهی جدید شود.

مروی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر شرایط خاصی دارد و باید قوانین خاص نیز برای آن تصویب کرد تا مشکلات و موانع برطرف شود.

وی افزود: مقرر شده است که مسئولان سازمان انرژی اتمی مسایل و موضوعات مختلف فرارو را به صورت مکتوب در اختیار کمیسیون انرژی قرار دهند تا در برنامه ششم برای حل آنها از طریق تصویب قوانین تدبیر شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از لحاظ امنیتی، حفظ محیط زیست در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و هیچ جای نگرانی در هیچ قسمتی وجود ندارد و میزان پرتودهی این نیروگاه حدود هزار برابر کمتر از استانداردهای جهانی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی نیز گفت: با توجه به ظرفیت های نیروگاه اتمی بوشهر، برنامه ساخت نیروگاه های جدید در کنار این نیروگاه در دستور کار است.

حجت الاسلام موسوی نژاد یکی از ظرفیت های نیروگاه اتمی بوشهر را تولید آب شیرین از دریا بیان کرد و افزود: آب شیرین کن نیروگاه می تواند نقش موثری در تامین آب استان بوشهر داشته باشد و باید از این ظرفیت بهره برد.