آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۵
اخبار کشور
۱۰

علی لاریجانی: نباید اجازه دهیم سودهای کلان بانکی کمر صنعتگران را بشکند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم کمر صنعتگران به دلیل سودهای کلان بانکی بشکند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی ظهر دیروز در بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به همدلی و همزبانی دستگاه های اجرایی با بخش صنعت اظهار کرد: بخش های مالیاتی، باید شرایطی را فراهم کنند که بخش صنعت با ادامه فعالیت های خود بتواند مالیات های خود را پرداخت کند.

وی گفت: وجود تحریم ها باعث شده است تا بخش های صنعتی در زمینه تولید دچار مشکل شوند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت سرمایه گذاران بخش صنعت بیشتر استفاده کنیم و از سوی دیگر به کارخانه ها کمک کنیم تا به فعالیت خود ادامه دهند.

وی حمایت از صنعت و معدن را از اولویت های کشور دانست و افزود: باید اولویت را بر کمک به واحدهایی گذاشت که سرمایه گذاری کرده و تجهیزاتی را وارد کرده اند که این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شده تا در کشور اجرا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های صنعتی در استان قم گفت: این استان از فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری صنعتی برخوردار است و موتور تولید در قم باید حرکت کند.

وی، صنعتی شدن استان قم را امری عاقلانه برشمرد و افزود: نزدیکی قم به تهران، مزیتی برای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی، صنعتی و معدنی استان قم به شمار می آید و لازم است بخش های صنعتی و معدنی این استان توسعه پیدا کند.

وی افزود: استان قم زمین و مراتع مناسبی برای کشاورزی ندارد و باید این استان را به یک قطب صنعتی تبدیل کرد که این موضوع نیازمند امکان سنجی و دعوت از سرمایه گذاران برای روشن کردن موتور محرک تولید است.

وی ادامه داد: استان قم از منابع آبی محدودی برخوردار است و می توان به جای آن بخش معدن را تقویت کرد، چرا که بر اساس اعلام مسئولان ذیربط 80 تا 90 درصد معادن قم به بهره برداری نرسیده است.