آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۵
سیاسی
۲

تمهید برنامه های انتخابات طبق قوانین فعلی

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تاثیر طرح استانی شدن انتخابات بر اقدامات اجرایی مربوط به انتخابات اسفند افزود: تا زمانی که روند تصویب، تائید و ابلاغ این گونه قوانین در مجلس، شورای نگهبان و دولت صورت نگیرد، همه تمهیدات و برنامه ها طبق قوانین موجود برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

محمدحسین مقیمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، اضافه کرد: البته ما منتظر مشخص شدن سرانجام این طرح در مجلس شورای اسلامی هستیم.

مقیمی درباره بررسی سیاست های کلی قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاثیر آن در اجرای برنامه های مربوط به انتخابات اسفند گفت: مصوبات مجمع به عنوان سیاست های کلی محسوب می شود و اجرای آن به مصوبات مجلس نیاز دارد.

وی درباره الزام مدیران دستگاه های اجرایی داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به استعفا از سمت کنونی و مهلت مقرر در این باره گفت: چارچوب و الزامات این موضوع هفته آینده در اطلاعیه ای از طریق ستاد انتخابات کشور منتشر می شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به موافقت مجلس خبرگان رهبری با پیشنهاد وزارت کشور برای افزایش 13 نفره شمار نمایندگان این مجلس افزود: در نامه ای که اخیرا دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به ستاد انتخابات کشور ارسال کرد با این پیشنهاد موافقت شد که بر این اساس، شمار نمایندگان این مجلس در انتخابات اسفند از 86 نفر به 99 نفر افزایش می یابد.

افزایش 13 نماینده مجلس خبرگان رهبری مربوط به برخی استان ها شامل تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و البرز است که متناسب با افزایش جمعیت آنها در نظر گرفته شده است.