آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۵
جامعه
۱۷

وعده اشتغالزایی برای 2000 کارگر فصلی و ساختمانی

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این که بیمه و کار دو دغدغه عمده کارگران فصلی و ساختمانی است، گفت: شهرداری تهران با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در صدد اشتغالزایی برای 2000 کارگر فصلی و ساختمانی و رفع دغدغه های آنان و خانواده هایشان است.

به گزارش ایسنا، فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر راه اندازی مراکزی تحت عنوان سامانه برای کارگران فصلی و ساختمانی اظهار کرد: برخی از این کارگران دارای کارت مهارت فنی در رشته هایی از جمله آرماتوربندی، برق کاری و تاسیسات ساختمان برق کشی هستند، اما عده ای نیز از این تخصص ها برخوردار نیستند. بنابراین شهرداری تهران فرآیند شناسایی، جذب و توانمندسازی آنان را نیز برعهده دارد.

وی با اشاره به این که بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید تمامی مناطق 22گانه تهران مجهز به سامانه هایی برای کارگران فصلی و ساختمانی شود، افزود: تاکنون ما توانسته ایم در برخی مناطق از جمله 7، 8، 11، 12 و 22 سامانه های استاندارد راه اندازی کنیم.

به گفته این مقام مسئول، ساختمانی مجهز به امکانات سرمایشی و گرمایشی با متراژ مشخص برای استقرار کارگران از جمله شاخص های این سامانه های استاندارد به شمار می آید.

هوشیار پارسیان با اشاره به راه اندازی دفاتری برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در مناطق 1، 2، 5 و 6 افزود: البته در آینده نزدیک و تا فرصت برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید این دفاتر به سامانه هایی برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در سطح شهر تهران تبدیل شود.