آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۵
اقتصاد
۴

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:یارانه 6 میلیون پردرآمد قطع می شود

در حالی که قطع یارانه ثروتمندان از اواخر سال گذشته آغاز شده دیروز دولت صراحتا اعلام کرد یارانه شش میلیون ثروتمند را قطع خواهد کرد.

به این ترتیب به نظر می رسد برنامه اخیر دولت که ظاهرا برخلاف خواست آنها رسانه ای شد، برنامه ای پردامنه و ادامه دار است و قطع یارانه ثروتمندان به طورجدی در دستور کار قرار گرفته است.

البته دولت برای جبران کسری 17 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها چاره ای جز حذف عده ای از یارانه بگیران ندارد؛ موضوعی که اتفاقا برخلاف تصور و کم شجاعتی دولت با استقبال و حمایت افکارعمومی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره امتنان قطع یارانه شش میلیون نفر از افراد ثروتمند را از برنامه های دولت در سال جاری عنوان کرد. وی گفت: این امر به طورجدی در دستور کار دولت قرار گرفته و در حال تدوین و تصویب آیین نامه های لازم برای آن هستیم.

این مقام مسئول کنترل تورم و رونق اقتصادی را دو هدف کلان دولت عنوان کرد و افزود: پارسال600 هزار نفر عضو بیمه تامین اجتماعی شده اند که بیانگر آن است 600 هزار فرصت شغلی در زمان رکود به وجود آمده است.

فیروزآبادی با اشاره به سبد کالاهای توزیعی گفت: پارسال سه سبد کالادر اختیار مردم قرار گرفت و امسال شش سبد کالابین مردم توزیع می شود.