آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۵
ورزش
۱۸

برنامه ویژه برای لیگ برتر

4 دوپینگی محروم شدند

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) از صدور رای سه بسکتبالیست و یک والیبالیست دوپینگی خبر داد.

دکتر رامین طباطبایی با اشاره به برگزاری نشست شورای صدور رای نادو تصریح کرد: به دنبال دریافت دفاعیات ورزشکاران خاطی و بررسی مستندات موجود، در نهایت شورا دو نفر از بسکتبالیست ها را به دلیل استفاده از ماده ممنوعه استانوزولول با یک درجه تخفیف به دو سال محرومیت از فعالیت های ورزشی رسمی محکوم کرد.

طباطبایی ادامه داد: بسکتبالیست سوم نیز از ماده دیورتیک (ادرارآور) استفاده کرده بود، اما به دلیل این که این دارو برای درمان بیماری فشارخون وی توسط پزشک تجویز شده بود، حکم وی با تخفیف، شش ماه محرومیت از شرکت در فعالیت های ورزشی رسمی تعیین شد. علاوه بر آن یک والیبالیست نیز به دلیل مصرف دگزامتازون که توسط پزشک برای درمان بیماری وی تجویز شده بود به چهار ماه محرومیت از شرکت در فعالیت های ورزشی رسمی محکوم شد که تاریخ اجرای حکم ورزشکاران خاطی از بیست و پنجم فروردین امسال است.

دکتر طباطبایی درباره اعلام اسامی این بازیکنان چنین توضیح داد: این احکام، حکم اولیه محسوب می شوند و ورزشکاران از تاریخ ابلاغ حکم به مدت هفت روز کاری فرصت دارند تا نسبت به حکم اولیه اعتراض کنند؛ بنابراین تا قطعی شدن احکام طبق قوانین وادا اسامی ورزشکاران محرمانه خواهد ماند.

او درباره حساسیت بالای رقابت های لیگ برتر فوتبال در سه هفته پایانی به جام جم گفت: ما در هفته های گذشته نیز امر کنترل دوپینگ را در لیگ برتر زیرنظر داشته ایم و نمونه گیری ها به طور منظم انجام شده است در سه هفته باقیمانده نیز مطمئنا حضور پررنگی خواهیم داشت و بزودی برنامه خود را برای این سه هفته اعلام می کنیم.