آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۵
جهان
۶

دست رد انصارالله به پیشنهاد عقب نشینی

ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن پیش شرط هایی را برای آغاز مذاکرات سیاسی تعیین کرد که یکی از آنها عقب نشینی نیروهای جنبش انصارالله است. حال خبر می رسد مقامات حوثی به این درخواست پاسخ منفی داده اند.

به گزارش بی.بی.سی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در گفت وگوی مطبوعاتی در لندن تاکید کرد: عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) و دولت او تا زمانی که حوثی ها از شهرهای تحت کنترل خود عقب نشینی نکنند، به هیچ وجه توافق با حوثی ها را نمی پذیرند. وی ادعا کرد 70 درصد از اراضی یمن در حال حاضر خارج از کنترل حوثی ها است.

در واکنش به این سخنان، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد این جنبش در کنار ارتش، نیروهای امنیتی و مردمی به مقابله با متجاوزان به یمن ادامه خواهد داد.

این اتفاقات در حالی است که حملات جنگنده های سعودی به مناطق مسکونی یمن همچنان ادامه دارد. بر همین اساس اعلام شد جنگنده های عربستانی روز گذشته حمله شدیدی را به منطقه مسکونی القطیع در شهر کریتر در عدن انجام دادند که موجب تخریب تمامی خانه ها و کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان شد. شاهدان عینی در محله القطیع گفتند: در این حمله وحشیانه شمار زیادی از اهالی این منطقه کشته شدند اما آمار دقیق آن هنوز اعلام نشده است.