آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۵
ایران
۱۵

سفر 1800 گردشگر خارجی به شوش

فرماندار شهرستان شوش گفت: 1800 گردشگر خارجی از ابتدای امسال تاکنون به شوش سفر کردند که بیشتر آنان از کشورهای آلمان و فرانسه بودند.

رضا نجاتی در گفت وگو با ایرنا افزود: گردشگرانی از کشورهای ژاپن، ایتالیا، چین، چک، سوئیس، بلژیک، شیلی، پاکستان و مالزی نیز در یک ماه گذشته به شوش سفر کردند. وی با اشاره به سفر گردشگران آمریکایی به این منطقه برای دیدن آثار باستانی منحصربه فرد منطقه و اثر جهانی چغازنبیل اظهار کرد: این گردشگران برای آشنایی با تاریخ و تمدن ایران زمین بسیار علاقه مند بوده و سفر آنها در سال 93 افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان شوش ادامه داد: این گردشگران در سفر یک روزه خود به شوش از گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی(ع) دیدن کردند.

وی با تشریح ظرفیت های گردشگری شهرستان شوش در زمینه آثار باستانی، زیارتی و طبیعی افزود: سفر گردشگران خارجی به شوش فرصتی برای معرفی هر چه بهتر تمدن ایران باستان و ظرفیت های گردشگری این شهرستان است. نجاتی با اشاره به روند پیگیری ثبت محوطه باستانی شوش در یونسکو به عنوان یک اثر جهانی گفت: ثبت جهانی شوش، موجب گسترش صنعت گردشگری در ایران و استان خوزستان خواهد شد.