آرشیو یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۹۰
سیاست
۷

منهای پایتخت

انتقاد امام جمعه اراک از آمریکا و اسرائیل

ایرنا؛ اراک: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حمایت آمریکا از حقوق بشر را دروغین، فریبکارانه و ادعا خواند و گفت: آمریکا به جای حمایت از مظلومان فلسطین و یمن از جنایات رژیم صهیونیستی و ددمنشی و تجاوزات عربستان حمایت می کند. او افزود: خباثت های آل سعود به حدی زیاد شده که حتی اجازه ارسال دارو و کمک های درمانی را هم از مسلمانان یمنی سلب کرده و مردم مظلوم و کودکان بی پناه یمن زیر بمباران و آتش گلوله در بدترین شرایط به سر می برند.

پایان رزمایش گردان های «الی بیت المقدس» در قم

تسنیم؛ قم: رزمایش گردان های الی بیت المقدس بسیجیان استان قم، صبح جمعه 11 اردیبهشت با برنامه هایی چون مقابله با هلی برن، دفاع از کوی و برزن، مقابله با ناآرامی ها و امداد و نجات و با رمز «یا فاطمه الزهرا (س)» اجرا شد. آخرین روز رزمایش «الی بیت المقدس» نیروهای واکنش سریع بسیج استان قم با جنگ علیه دشمن فرضی در مناطق ازپیش تعیین شده با موفقیت به اجرا درآمد. هم زمان با اجرای این مانور گروه های امداد و نجات به پشتیبانی و امداد یگان های عمل کننده می پرداختند و نیروهای مصدوم را با برانکارد و آمبولانس به بیمارستان صحرایی مستقر در قرارگاه رزمایش منتقل می کردند.

معاون سازمان بسیج مستضعفین در جمع بسیجیان ملایر

ایرنا؛ همدان: سردار نصرت الله سیف، معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور در رزمایش الی بیت المقدس در منطقه جوزان شهرستان ملایر گفت: هیچ قدرتی نمی تواند جلوی صدور انقلاب اسلامی ایران را بگیرد. او افزود: دنیای استکبار می دانست که انقلاب اسلامی ایران به کشورهای آزادی خواه و مسلمان جهان صادر می شود، به این دلیل سال ها به مبارزه علیه انقلاب ما پرداخته است. او ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، دنیا در دستان دو ابرقدرت شوروی و آمریکا بود و تمام کشورهای دنیا زیر یوغ یکی از این دو کشور بودند. سردار سیف، ترور شخصیت های انقلاب، اعمال تحریم های اقتصادی، به راه انداختن جنگ تحمیلی با پیش انداختن صدام حسین با استفاده از تسلیحات جنگی کشورهای غربی را از جمله دسیسه ها و توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد.