آرشیو یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

افتتاح فاز جدید مسجد امام حسن عسکری (ع) در قم

فاز جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) پنجشنبه با حضور مراجع تقلید و رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ فاز جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) با حضور آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله سبحانی، دکتر لاریجانی و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی و جمع کثیری از مردم و با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در قم افتتاح شد.

در این مراسم مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: مسجد امام حسن عسکری به دستور خود امام حسن عسکری و با پول آن حضرت ساخته شده است. همچنین برای ساخت این مسجد آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی تلاش های بسیاری انجام دادند و پس از رحلت ایشان عملیات عمرانی فاز جدید زیر نظر آیت الله صافی گلپایگانی ادامه پیدا کرد.

این گزارش حاکی است ساخت فاز جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) با هزینه 17 میلیارد و 500 میلیون تومان از بخش کمک های مردمی به وسعت 2 هزار و 400 متر و دارای 700 متر بالکن برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) آماده سازی شده و بخش زیرین این شبستان برای برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

همچنین آیات کل قرآن کریم در مساحت 9 هزار متری از کاشی های مسجد امام حسن(ع) قابل رویت است و گلدسته های مسجد هر یک 59 متر ارتفاع دارد.