آرشیو یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۹۰
حوادث
۱۳

رخداد

مرگ یکی از مصدومان حادثه پالایشگاه شازند

مدیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: یکی از پنج مصدوم حادثه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند که برای مداوا به این مرکز درمانی انتقال داده شده بود، درگذشت. محسن بندی، به ایرنا توضیح داد: این قربانی به نام محمود مولایی از روز دوشنبه گذشته در پی حادثه مصدومیت با گاز در این بیمارستان بستری بود و در کمای عمیق قرار داشت. وی بیان کرد: در ساعت 10 روز دوشنبه هفتم اردیبهشت جاری در تماس اضطراری، خبر انتقال پنج مصدوم گازگرفتگی در پالایشگاه شازند به بیمارستان مخابره و با توجه به اینکه مسمومیت این افراد با گاز سولفید هیدروژن و گوگرد بود، بلافاصله امکانات پذیرش اورژانسی و تیم درمانی ویژه آماده سازی شد. مدیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: «این مصدومان پس از اقدامات اولیه و عملیات احیای قلبی و ریوی برای مراقبت های ویژه ارجاع و سه نفر در آی سی یو و دو نفر در سی سی یو بستری شدند که درنهایت یکی از آنها فوت شد». براساس اعلام فرماندار شازند و مقامات پالایشگاه امام خمینی(ره)، روز دوشنبه در جریان عملیات تعمیرات اساسی یکی از بخش های این پالایشگاه به دلیل انتشار گاز، پنج کارگر دچار مسمومیت شدند.

دزد موبایل فروشی ها در دام پلیس

سارق حرفه ای مغازه های موبایل فروشی به دام افتاد. سرهنگ «علی پاکدل»، فرمانده انتظامی شهرستان شیروان استان خراسان شمالی دراین باره گفت: ماموران در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر سرقت های متعدد از موبایل فروشی ها، وارد عمل شدند و با اقدامات فنی و پلیسی، سارق حرفه ای و سابقه دار را که ساکن مشهد بود شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی تلفن همراه کشف کردند.

سرهنگ پاکدل یادآور شد: متهم در بازجویی ها به دو سرقت از مغازه های موبایل فروشی با همکاری سه نفر دیگر اعتراف کرد. فرمانده انتظامی شیروان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد، افزود: دستگیری سایر هم دستان سارق همچنان در دستور کار این پلیس قرار دارد.