آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

آیت الله ابوترابی عالم برجسته یزد دارفانی را وداع گفت

آیت الله میرزا حسن ابوترابی استاد و از علمای برجسته حوزه علمیه یزد روز شنبه و همزمان با میلاد مولود کعبه امیرالمومنین(ع) دارفانی را وداع گفت.

یزد - خبرنگار کیهان: آیت الله ابوترابی به دلیل عارضه کلیوی که از 22 فروردین سال جاری در بیمارستان سیدالشهدای یزد به کما رفته بود روز شنبه در سن 84 سالگی درگذشت.

آیت الله میرزا حسن ابوترابی، فرزند ملاابوتراب و از نوادگان آخوند ملاابوتراب زارچی بود که در سال 1310 در یزد به دنیا آمد و از دوران نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و از شاگردان آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی یزدی بود. وی همچنین از شاگردان آیت الله مشکینی، سلطانی و امام موسی صدر بود و در محضر آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره)، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری نیز درس خارج فقه و اصول را آموخت. آیت الله ابوترابی مدتی امام جمعه شهرستان بهاباد در استان یزد بود و در حوزه علمیه یزد نیز به تدریس فقه، تفسیر و اخلاق می پرداخت و مدتی نیز مدیریت حوزه علمیه یزد را برعهده داشت. پاسخ وی به سوالات مذهبی مردم نیز قدمتی نزدیک به 30 ساله دارد و به همین دلیل این عالم ربانی از علمای مورد وثوق در یزد به شمار می رفت.

بنابر این گزارش ساعت 9 صبح امروز پیکر مطهر آیت الله ابوترابی پس از اقامه نماز توسط آیت الله نوری همدانی در جوار شهدای گمنام میدان امیر چخماق به خاک سپرده می شود. بنابر این گزارش امروز همچنین بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی در گرامی داشت یاد این مرحوم در مسجد روضه محمدیه (حطیره) با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد و نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود. این گزارش حاکی است استاندار یزد با صدور پیامی درگذشت آیت الله میرزا حسن ابوترابی را به بیت آن عالم ربانی، حوزه علمیه و مردم استان یزد تسلیت گفت.