آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۰
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

بازدید سفیر آلمان از طرح های پتروشیمی عسلویه

سفیر جمهوری فدرال آلمان با هدف آشنایی و بازدید از مجتمع های پتروشیمی و طرح های توسعه ای به عسلویه سفر کرد. به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در این سفر یک روزه آقای میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ،سفیر آلمان و هیات همراه آخرین دستاوردهای به دست آمده در صنعت پتروشیمی ایران و نیز برنامه های آتی برای توسعه این صنعت برای هیات آلمانی تشریح می شود.

شاخص بورس 545 واحد افت کرد

شاخص بورس در پایان معاملات دیروز با ثبت افت 545 واحدی، تا مرز 64 هزار واحد پایین آمد. در جریان معاملات روزگذشته بازار سرمایه شاخص بورس به روند نزولی خود ادامه داد و با افت 545 واحدی به ارتفاع 65 هزار و 88 واحد نزول کرد.

معامله 11 میلیون مگاوات ساعت برق در بورس انرژی

به گزارش سنا؛ سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی گفت: حجم معاملات برق در این بورس از ابتدای راه اندازی تاکنون بالغ بر یازده میلیون مگاوات ساعت برق به ارزشی بالغ بر چهار هزار و سیصد میلیارد ریال بوده است.

خسارت 122 هزار میلیارد ریالی بیمه ها

بیمه مرکزی اعلام کرد: شرکت های بیمه در سال 1393 با تولید5/206 هزار میلیارد ریال حق بیمه، حدود 122 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با سال قبل 1/20 درصد رشد نشان می دهد.

دزدی فرآورده نفتی از خطوط لوله ایران کم شد

عباسعلی جعفری نسب مدیرعامل شرکت خط لوله و مخابرات ایران با اعلام اینکه دزدی فرآورده نفتی از خطوط لوله کاهش یافته است گفت: تا سه سال آینده سه هزار و 50 کیلومتر خط لوله باید ساخته شود.

مجوز افزایش پرواز فرودگاه بجنورد صادر شد

با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای فرودگاه بجنورد به 7 پرواز در هفته افزایش می یابد. سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در جهت تامین نیازهای حمل و نقل هوایی استان خراسان شمالی، مقرر شد پروازهای فرودگاه مذکور از 15 اردیبهشت ماه جاری افزایش یابد.