آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۰
حوادث امروز
۱۳

جزئیات نجات زن فیلیپینی از جوخه اعدام

گروه شوک: یک زن کارگر فیلیپینی که با چمدانی حاوی مواد مخدر از مالزی به اندونزی پرواز کرده بود، در فرودگاه این کشور دستگیر شد اما در یک قدمی اعدام با پیدا شدن شاهدی، بی گناهی اش به اثبات رسید و از تیرباران نجات یافت.

«ولوسا» زن 30 ساله و مادر دو پسر 6 و 12 ساله برای کار از طریق یکی از دوستانش به شرکتی در مالزی معرفی شده بود که به محض مراجعه به این شرکت برای گرفتن کار به اندونزی فرستاده شد، غافل از اینکه محموله ای از مواد به همراه دارد. این زن پس از لو رفتن مواد همراهش پای میز بازجویی نشست و پاسخگوی سوالاتی شد که جوابی برای آنها نداشت.

از آنجا که اندونزی قوانین سختگیرانه ای درباره مواد مخدر دارد، این زن با وجود اظهار بی اطلاعی از وجود مواد مخدر در چمدان همراهش مجرم شناخته شد و در یک قدمی جوخه اعدام قرار گرفت اما در آخرین لحظات مرد جوانی به عنوان شاهد به پلیس اندونزی مراجعه کرد و بی گناهی زن جوان به اثبات رسید.

با پیدا شدن این شاهد، روشن شد که قاچاقچیان بدون اطلاع این زن مواد مخدر را در چمدانش جاسازی کرده اند تا به اندونزی منتقل شود.

این زن فیلیپینی یکی از قربانیان آسیایی قاچاق مواد مخدر است و مسئولان کشور اندونزی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق تلخ در بیانیه های متعددی به کارگران فیلیپینی هشدار دادند که مراقب چمدان هایشان باشند و هنگام سفر به اندونزی، حمل بسته های مشکوک افراد ناشناخته بویژه در فرودگاه ها را نپذیرند.

در حال حاضر بسیاری از کارگران فیلیپینی جویای کار با همین شیوه در فرودگاه اندونزی دستگیر و بسیاری نیز مجازات شده اند.