آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۰
سلامت و زیبایی
۱۵

شامپوهای نرم کننده را فراموش کنید

سلامت مو و رفع خشکی مو همانند سلامت دیگر اعضای بدن نیازمند رسیدگی و توجه است. بسیاری از خانم ها برای رفع خشکی مو از نرم کننده های مو استفاده می کنند اما نکته ای که در این رابطه باید به آن توجه شود میزان استفاده از نرم کننده های مو است.

به گفته یک متخصص برای رفع خشکی مو استفاده از نرم کننده مو، یک یا دو مرتبه در هفته مفید خواهد بود اما استفاده بیش از حد از نرم کننده پس از شش ماه موهای افراد را شکننده و خشک تر از روز اول می کند.

به گزارش ایسنا دکتر سیدحسن اعتمادزاده، با بیان اینکه یکی از علل خشکی مو ارثی است، می گوید: خشکی مو پدیده ای است که به دلیل خشک بودن پوست، رنگ کردن مو و مواد شیمیایی به وجود می آید.

او گفت: استفاده از رنگ مو، دکلره، استفاده بیش از حد از نرم کننده، اتو مو و سشوار منجر به خشک شدن موهای افراد می شود. همچنین شست و شو با آب داغ، استفاده مکرر از نرم کننده و پوست خشک به دلیل اینکه مو چربی خود را از پوست می گیرد، از دیگر عوامل تخریب کننده و خشک شدن موها هستند.

به گفته او برای رفع خشکی ارثی مو افراد باید از شامپوهای ملایم و نرم کننده های خفیف به میزان و دفعات کم و یکبار در هفته استفاده کنند. برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها به جای آنکه مدام از نرم کننده استفاده کنید بهتر است استفاده از مواد شیمیایی را که در رنگ مو و شامپوهای نرم کننده وجود دارد برای مدتی کنار بگذارید.