آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۹
صفحه اول
۱

محقق ایرانی عضو هیات تحریریه نشریه ساینتیفیک ریپورت شد

دکتر حسین بهاروند، پژوهشگر و رئیس پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان به عنوان عضو هیات تحریریه (Editorial Board) نشریه ساینتیفیک ریپورت منصوب شد.

این نشریه علمی از مجموعه انتشارات Nature و از پر ارجاع ترین و معتبرترین مجلات این خانواده است که از ضریب تاثیرگذاری بالایی (به میزان 5.078) برخوردار است و به همین علت از برترین نشریات علمی در سطح دنیا به شمار می آید. عضو هیات تحریریه مقاله ارسال شده برای نشریه را مورد بررسی قرار می دهد تا در صورت برخورداری از ویژگی های لازم برای داوری به داوران مقاله ارسال شود. پس از اعلام نتیجه داوری، هیات تحریریه برای پذیرش یا رد یک مقاله یا اجازه تصحیح آن توسط نویسندگان تصمیم می گیرد. همچنین هیات داوران برای ارتقا و تغییرات کمی و کیفی این نشریه تصمیم گیری کند.

دکتر حسین بهاروند سال 1350 متولد شده است. وی در سال 1374 در حالی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بود به پژوهشگاه رویان پیوست. دکتر بهاروند یازده سال پیش در مقطع دکتری در رشته زیست شناسی تکوینی از دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم سابق) فارغ التحصیل و سال 1390 استاد تمام پژوهشگاه رویان شد. وی سال 1382 برای نخستین بار سلول های بنیادی جنینی انسانی و موشی را در ایران تولید کرد و سال 1387 موفق شد همراه همکارانش سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی و موشی تولید کند. این فعالیت ها آنها را قادر ساخت شاخه های مختلف پزشکی ترمیمی را پایه گذاری و پیگیری کنند. از دکتر بهاروند تاکنون 213 مقاله بین المللی و 99 مقاله داوری شده داخلی منتشر شده است. وی همچنین نویسنده 6 فصل از کتب بین المللی بوده است. 7 کتاب تالیفی به زبان فارسی و 8 کتاب ترجمه شده از دیگر آثار این محقق است. دکتر حسین بهاروند عضو هیات تحریریه 6 نشریه علمی بین المللی است و تاکنون 26 جایزه ملی و بین المللی را دریافت کرده است.