آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۹
ایران
۱۵

صلح و سازش مردم 2 روستا بعد از 35 سال

فرماندار قزوین از صلح و سازش بین مردم دو روستای این شهرستان پس از 35 سال خبر داد.

سیدعلی موسوی گفت: اهالی دو روستای کیخنان و آقابابا از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین که بر سر حقابه رودخانه موجود در این منطقه اختلاف داشتند، بر سر میزان برخورداری از آب رودخانه توافق کردند و سرانجام آب از ارتفاعات بالادست و اراضی روستای کیخنان پس از 35 سال در کانال های خشکیده روستای آقابابا جاری شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اختلاف قدیمی بین اهالی دو روستا بر سر میزان برخورداری از حقابه که طی سال های گذشته به صدور حکم دستگاه قضایی منجر شده بود، بالاخره با میانجیگری مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی استان و شهرستان قزوین به پایان رسید.

به گفته رئیس شورای تامین شهرستان قزوین، در پی تشدید اختلافات بین اهالی دو روستا طی ماه های اخیر و تاکید و راهنمایی های استاندار قزوین مبنی بر حل و فصل این اختلاف قدیمی، با پیگیری های بخشداری کوهین و تشکیل جلسات و کارگروه های متعدد در معاونت عمرانی استانداری قزوین، شورای تامین شهرستان قزوین و مساجد این دو روستا سرانجام زمینه اجرای حکم قضایی و ایجاد صلح و سازش بین مردم دو روستا فراهم شد.

فرماندار قزوین افزود: با توجه به قول مساعد مسئولان استان امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم زمینه اجرای طرح های مرمت کانال های موجود، احداث مخازن ذخیره آب، استفاده از فناوری روز برای استفاده بهینه از منابع آبی در این منطقه در آینده نزدیک فراهم شود.