آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۹
حوادث
۱۹

پایان اقدامات مجرمانه خلبان قلابی

خلبان قلابی که به بهانه استخدام و اقامت کلاهبرداری کرده بود، در دام ماموران پلیس گرفتار شد.

به گزارش جام جم، راز کلاهبرداری های مرد تبهکار همزمان با شکایت یکی از شرکت های هواپیمایی فاش شد. بررسی شکایت نشان داد، متهم با سوءاستفاده از نام این شرکت و جعل عنوان خلبان و با وعده استخدام در شرکت هواپیمایی از افراد کلاهبرداری کرده است.

در ادامه متهم زیر نظر گرفته شد و ماموران او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. همزمان با دستگیری متهم مردی با مراجعه به ماموران شکایت جدیدی را مطرح کرد و گفت: یک روز که برای تهیه بلیت به آژانس مسافرتی رفته بودم با متهم آشنا شدم. وی با چهره ای موجه و ظاهری آراسته خود را کارمند سفارت یکی از کشورهای اروپایی و خلبان معرفی کرد. او مدعی بود که می تواند برای من اقامت کشور کانادا را بگیرد و حتی یک بار به واسطه دوستش به سفارت یکی از کشورهای همسایه رفتیم. او برای گرفتن اقامت از من پول گرفت و بعد متواری شد.

ماموران سپس با هماهنگی قضایی به بازرسی خانه شاکی پرداخته و در آنجا یک دست لباس خلبانی با آرم و لوگوی شرکت هواپیمایی مورد نظر، کارت شناسایی جعلی شرکت هواپیمایی، کارت تردد در فرودگاه، چند بلیت مسافرتی شرکت های هواپیمایی فعال در کشور، اسناد و مدارک و عکس های جعلی و فتوشاپ شده در کنار هواپیما و محل های خاص برای فریب طعمه ها کشف شد.

متهم پس از تحقیقات مقدماتی با قرار قانونی روانه زندان شد.