آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۹
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

رگبار و آذرخش در راه

احسان مرادی

اگر خاطرتان باشد، از هفته گذشته بارها درباره سامانه بارش زای فعالی صحبت کردیم که بارش های سراسری را برایمان به ارمغان می آورد. این سامانه هم اینک به غرب کشورمان وارد شده است.

دیروز: در جنوب غرب، غرب، شمال شرق و مناطقی از مرکز و شرق، افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده و آذرخش رخ داد. همچنین دمای هوای بیشینه کمی کاهش داشت.

امروز: پیش بینی می شود با ورود سامانه کم فشار، از بعدازظهر در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب، دامنه های زاگرس، مناطقی از مرکز، شمال شرق و شرق بارش باران، وزش باد، رگبار و آذرخش رخ دهد که البته بارش ها در مرکز، جنوب غرب، شرق و شمال شرق پراکنده خواهد بود. از امشب شاهد شدت گرفتن بارش ها در شمال غرب و تا حدی غرب خواهیم بود.

فردا: در این روز سامانه یاد شده با قدرت بیشتری خودنمایی می کند و در شمال غرب، مناطقی از غرب و دامنه های زاگرس مرکزی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد. همچنین از این روز بتدریج در دامنه های البرز، مناطقی از تهران و سواحل دریای خزر هم بارش ها آغاز می شود.

آینده نگری: این سامانه تا اواخر هفته در بیشتر مناطق میهن سبب افزایش ابر، رگبارهای موقتی، آذرخش، وزش باد و گرد و خاک می شود.

آسمان نگاری: بهار از خواب برخاست. همه جا آرام بود. او که حالاسرحال و پر انرژی شده بود، قصد کرد نمایش جدیدی برپا کند. آسمان گفت: «به این می گویند بهار!»

خبر بد: ناپایداری های جوی طی روزهای آینده به محصولات کشاورزی و باغی در برخی استان ها آسیب خواهد رساند.

خبر خوب: میانگین بارش کشور طی روزهای آینده خوب خواهد بود و از آسیب های کم بارشی در برخی مناطق خواهد کاست.