آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۹۲
اقتصاد - آی تی
۵

خبر

دلار بانکی دوهزارو 840 تومان شد

تسنیم: بانک مرکزی از بین 39 ارز بانکی موجود در معاملات روز دوشنبه 14 اردیبهشت ماه مرکز مبادلات ارزی کشور، نرخ 27 ارز را نسبت به روز یکشنبه افزایش و نرخ 10 ارز دیگر را کاهش داد. دراین میان البته نرخ دو ارز نیز تغییری نکرد. بر همین اساس، نرخ دلار آمریکا با 32 ریال رشد به ارزش 28هزارو400 ریال، پوند انگلیس با 108 ریال افزایش به ارزش 43هزار و 56 ریال و یورو با 13 ریال رشد به ارزش 31 هزار و 785 ریال تعیین شده و به متقاضیان ارزهای رسمی توزیع می شود.

طلب 800 میلیاردی مهندسان مشاور از دولت

مهر: رئیس جامعه مهندسین مشاور با اشاره به طلب 800 میلیارد تومانی شرکت های مهندسی از دولت، گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور، حضور بخش خصوصی واقعی در پروژه هاست. هرمزد رامینه درخصوص مطالبات معوق دولت به شرکت های مهندسین مشاور، گفت: رقم مطالبات شرکت های مهندسی مشاور از دولت به رقم 800 میلیارد تومان رسیده و وزارت نیرو یکی از بدهکارترین نهادهای دولتی به شرکت های مهندسی مشاور است.

واردات روغن پالم از خط قرمز گذشت

ایسنا: واردات روغن پالم که به دلیل مسائل و مشکلات بهداشتی و پایین بودن استاندارد، قرار بود به حدود 30 درصد واردات انواع روغن خام کاهش یابد، در سال گذشته طبق آمار گمرک حدود 150 هزار تن بیشتر از حد مجاز به کشور وارد شد. همچنین با وجود اینکه دبیر انجمن روغن نباتی هم اعلام کرد که «برای کاهش 20 درصدی واردات روغن پالم در سال 1393 برنامه ریزی شده است»، اما وی نتوانست آن را مدیریت کند و نهایتا میزان واردات این محصول در پایان سال گذشته به 11 درصد بیشتر از حد مجاز تعیین شده رسید. براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در 12 ماهه سال گذشته میزان واردات انواع روغن خام به بیش از یک میلیون و 285 هزار تن، به ارزش بالغ بر یک میلیاردو 300میلیون دلار رسید که اگر بخواهیم سهم 30 درصدی روغن پالم را محاسبه کنیم، باید در سال گذشته 385 هزارو 500 تن انواع روغن پالم به کشور وارد می شد.