آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۲۳۶
جهان
۶
آفریقا

اوضاع بد روحی گروگان های بوکوحرام

در حالی که ارتش نیجریه همچنان خبرهای مسرت بخشی از آزادی زنان، دختران و کودکان نیجریه ای از دستان تروریست های بوکوحرام را منتشر می کند اما مقامات نیجریه ای از حال نامساعد روحی گروگان های آزاد شده خبر می دهند. به گزارش یورونیوز، دکتر محمد امین سلیمان، رییس سازمان امدادرسانی استان آداماوا در شمال نیجریه با ابراز نگرانی از شرایط روحی گروگان ها در این باره می گوید: حتی کسانی که توانسته اند پیش از به گروگان گرفته شدن از اسارتگاه خود بگریزند، با مشکلات روحی و روانی روبه رو هستند. این گروگان هایی که نجات یافته اند چندین ماه در شرایط وحشتناک در اسارت بوده اند و وضعیت بدی دارند.

بر اساس گزارش، یکی از زنانی که در این عملیات آزاد شده، در شرح آنچه بر وی رفته است، می گوید: بعد از آنکه مرا به گروگان گرفتند به من گفتند که باید با یکی از فرماندهان ازدواج کنم. وقتی فهمیدند که من باردار هستم به من گفتند که چون یک بی ایمان مرا حامله کرده است پس از به دنیا آمدن فرزندت او را می کشند و تو با فرمانده ما ازدواج خواهی کرد اما خوشبختانه یک روز پیش از عملیات نجات فرزند من به دنیا آمد و صبح همان روز توسط ارتش آزاد شدیم.

بوکوحرام از آغاز سال 2014 میلادی تاکنون بیش از دوهزار زن و دختر جوان را از مناطق شمالی این کشور ربوده و به گروگان گرفته است. بوکوحرام این زنان و دختران ربوده شده را به اجبار به ازدواج اعضای این گروه تروریستی در می آورد. این گروه که به تازگی نیز با داعش بیعت کرده است، تلاش می کند در شمال نیجریه خلافت تشکیل دهد. ارتش نیجریه مدعی است در سلسله عملیاتی که به تازگی انجام داده توانسته است صدها دختر و زن نیجریه ای را از بند این گروه تروریستی آزاد کند.