آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۱
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

نفت ایران 60 دلاری شد

بهای نفت سبک و سنگین صادراتی ایران بیشترین میزان افزایش قیمت را در طول ماه گذشته در بازار تجربه کرد و با افزایشی بیش از چهار دلار در محدوده بشکه ای 60 دلار معامله شد.

بررسی 10 هزار تقاضای تاسیس صرافی

مدیرکل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با تشریح اقدام های این نهاد برای ساماندهی صرافی های بدون مجوز، گفت: با صدور مجوز، صرافی های غیرمجاز از کنار خیابان ها جمع آوری خواهند شد. عبدالمهدی ارجمند نژاد ادامه داد: تعیین تکلیف حدود 10 هزار متقاضی تاسیس صرافی در کشور در دستور واحدهای اجرایی قرار گرفت.

کاهش صادرات کفش

رئیس انجمن متخصصین صنعت کفش کشور اعلام کرد: صادرات کفش ایران در سال گذشته به کمترین مقدار خود در شش سال اخیر رسید. علی لشگری در گفت وگو با ایسناگفت: در سال گذشته 110 میلیون دلار انواع پاپوش صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 1392 به لحاظ ارزش پنج درصد و به لحاظ وزن 7/9 درصد کاهش یافته است.

مشکل ترخیص قطعات ریل باس از گمرک رفع شد

مدیرعامل شرکت ایریکو با اشاره به اینکه مشکل ترخیص قطعات ریل باس از گمرک رفع و 40 میلیون یورو قطعه در حال ترخیص است، گفت: آماده مذاکره با کشورهای همسایه برای تولید واگن هستیم. مسعود سالاری در یک نشست خبری اظهار داشت: طرف قرارداد تولید ریل باس شرکت کره ای بود که در شرایط تحریم ادامه همکاری ها را متوقف کرد؛ پس از رفع این مشکل مالکیت این پروژه نیز با خصوصی سازی رجا دچار مشکل شد و طرح بلاتکلیف ماند. وی گفت: پس از پروژه ریل باس، تولید واگن های مترو را اجرا کردیم که متروی شیراز و متروی کرج جزو قراردادهای ما است.