آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۲۳۶
جامعه
۸
مطالبات

موارد طرح شده در قطعنامه روز کارگر

در پایان تجمع روز کارگر، قطعنامه ای در 12 بند قرائت شد:

1-راهپیمایی روزکارگر حق مسلم کارگر ایرانی است و باید همه ساله آزادانه در همه شهرهای کشور برگزار شود.

2-حقوق کارگران با وجود اهتمام اخیر و افزایش های صورت گرفته ناچیز است و کارگران نمی توانند با این حقوق بیش از 10 روز زندگی کنند، ما خواستار مابه التفاوت حداقل حقوق و حداقل معیشت و پرداخت آن هستیم.

3-حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران و از کارافتادگان باید بطور اساسی مورد تجدیدنظر قرار بگیرد و به عبارت صحیح همسان سازی شود.

4-تولید داخلی و خرید کالاها و محصولات کارگران و کارخانجات ایرانی باید توسط دولت و سایر دستگاه ها و همچنین عامه مردم مطابق نظر رهبر معظم انقلاب مورد حمایت قرار گیرد، اشتغال کارگر ایرانی درگروی مصرف کالای ایرانی است.

5-هر نوع تلاشی با هدف تضعیف و از کار انداختن وزیر برآمده از کارگران را محکوم نموده و حمایت خود از ایشان را اعلام می کنیم، کارگران در مقابل اینگونه تحرکات بیکار نخواهند نشست.

6-اجرای دقیق و بی کم و کاست قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور را خواستاریم.

7-ماده 10 قانون نوسازی صنایع باید مطابق قانون برنامه اجرا شود وکارگران با 25 سال سابقه بازنشسته شوند، هر روز تعلل دراین مورد نابخشودنی است.

8-بیمه کارگران ساختمانی بایدبرای همه آنان بی کم وکاست اجرا شود. از کار کارگر ایرانی در برابر کارگر خارجی به شدت حمایت شود.

9-امنیت شغلی و لغو قراردادهای موقت و ساماندهی مشاغل پیمانی، خواسته دیرین کارگران است که باید تحقق یابد.

10-ضمن حمایت از مواضع و اقدامات دولت در مذاکرات هسته ای، از هیات مذاکره کننده حمایت می کنیم.

11- به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار می دهیم چشم طمع از اموال کارگران بردارد و فکر ادغام بخش درمان و همچنین بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی را از سر بیرون کند.

12- از مجلس شورای اسلامی می خواهیم که براساس فرمایش مقام معظم رهبری، ثبات در قوانین کار را سرلوحه قرارداده و فکر تغییر قانون کار به نفع یک طرف را کنار بگذارد.