آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۹۲
حوادث
۱۳

پنج قاره

مرگ در اتوبوس سوزان

اتوبوس حامل میهمانان جشن عروسی در پاکستان طعمه حریق شد و 11 نفر را به کام مرگ کشاند. این اتوبوس پس از برخورد با کابل های برق فشارقوی در جاده، آتش گرفت. مسافران این اتوبوس اعضای یک خانواده بودند که پس از پایان مراسم جشن عروسی در شهر «دادو» واقع در استان جنوبی «سند» قصد بازگشت به روستای خود را داشتند اما در بین راه، اتوبوس آنها با کابل های برق ولتاژبالابرخورد کرد و آتش گرفت. این حادثه 14 مجروح نیز داشت که با تلاش روستاییان به بیمارستان منتقل شدند.

درگیری خونین در زندان

پلیس یونان اعلام کرد: درگیری میان تعدادی از زندانیان در یکی از زندان های این کشور به کشته و مجروح شدن 23 نفر منجر شد. بنابر اعلام پلیس یونان، درگیری میان زندانیان این زندان که از وضعیت امنیتی بالایی برخوردار است، موجب شد دو زندانی جان خود را ازدست بدهند و 21 نفر دیگر مجروح شوند. وضعیت جسمی شش نفر از آنان وخیم اعلام شده است. طبق گزارش های اولیه منابع پلیس یونان، دو قربانی این درگیری ملیت پاکستانی داشتند. در این درگیری که از بند مربوط به متهمان مواد مخدر شروع شد، زندانیان با استفاده از چاقوهای دست ساز و وسایل دیگر مدت نیم ساعت به یکدیگر حمله ور شده اند.

نجات 900 مهاجر از دریا

گارد ساحلی ایتالیا بیش از 900 مهاجر غیرقانونی دیگر را در دریای مدیترانه نجات داد. این مهاجران بیشتر از کشورهای آفریقا هستند که می خواستند با قایق و لنج به اروپا برسند. در نجات این مهاجران حتی کشتی های بازرگانی نیز مشارکت داشتند. این مهاجران با 15 قایق در آب های مدیترانه سرگردان شده بوند. در عملیات نجات این مهاجران اجساد 10 نفر از آنها که در آب غرق شده بودند نزدیک سواحل لیبی بیرون کشیده شد. کشورهای اروپایی به تازگی تصمیم گرفته اند اقدامات وسیع تری را برای نجات مهاجران غیرقانونی انجام دهند؛ این تصمیم بعد از غرق کشتی حامل 900 مهاجر در دریای مدیترانه گرفته شد.