آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۹۲
سیاست
۷

منهای پایتخت

پیکر آیت الله ابوترابی در یزد تشییع شد

ایرنا؛ یزد: پیکر آیت الله میرزاحسن ابوترابی روز دوشنبه با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم دارالعباده یزد تشییع و در امامزاده جعفر(ع) این شهر به خاک سپرده شد. این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، روحانیون و قشرهای مختلف مردم از جوار شهدای گمنام در تکیه امیرچقماق تا آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد. نماز میت توسط آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید که در استان یزد به سر می برد، خوانده و پیام های آیت الله مکارم شیرازی و دیگر بزرگان در حاشیه این مراسم قرائت شد.

نگرانی از افزایش قاچاق انسان در مرز ماکو

ایسنا؛ ماکو: سرهنگ محمد عبدالعلی زاده، فرمانده هنگ مرزی ماکو، گفت: قاچاق انسان در این منطقه مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 155درصد افزایش داشته است. او افزود: یکی از بزرگ ترین معضلات مرزهای این منطقه، قاچاق انسان به کشورهای همسایه است. مرزبانان هنگ مرزی در راستای وظایف محوله برای انسداد و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور به صورت شبانه روزی به پاسداری از مرزهای کشور مشغول هستند. عبدالعلی زاده از کشف بیش از 63هزارو 200 عدد انواع تجهیزات پزشکی و دارو در شهرستان خبر داد و افزود: ماموران هنگ مرزی در مدت 40 روز از آغاز سال جاری موفق به کشف 32هزارو 600 دلار ارز خارجی، چهارهزارو 700 پاکت انواع سیگارت خارجی و 63هزارو 200 قلم انواع تجهیزات پزشکی و دارو و 13 قبضه تفنگ بادی و گازی شدند.

تاکید امام جمعه کاشان بر وحدت شیعیان و اهل سنت

ایرنا؛ کاشان: آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: تلاش دشمنان اسلام همواره بر تحریک اهل سنت علیه شیعیان بوده و هست. او افزود: دشمنان اسلام، اعم از آمریکا، صهیونسیت ها، اروپایی ها و متاسفانه کشورهای اسلامی مدعی اسلام، متحد شده اند که به اسلام اصیل ضربه وارد کنند.