آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۷۴
استان ها
۱۸

کوتاه

اجرای350 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان

دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری نیا: مسوول سازمان بسیج سازندگی هرمزگان ضمن بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی حدود 1400 نفر اشتغال زایی مستقیم در استان ایجاد کرده است، گفت: تعداد پروژه های فعال در استان در زمینه اقتصاد مقاومتی 350 پروژه است.

شهرام اسکندری نسب افزود: تعداد افراد آموزش دیده برای راه اندازی واحدهای تولیدی عرصه های اقتصاد مقاومتی یک هزار و 401 نفر بوده است.

اسکندری نسب یادآور شد: در حال حاضر 50 واحد خانه بهداشت با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و 28 واحد پروژه محرومیت زدایی در فاز دوم سال گذشته در دست اجرا قرار دارد. وی از اقدامات محرومیت زدایی این سازمان به احداث 70پروژه محرومیت زدایی و 78 پروژه در دست اقدام اشاره

کرد.

این مقام مسوول از ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این دهکده در قالب آموزش، تحقیقات و ترویجی بوده که در آینده راه اندازی خواهد شد. اسکندری نسب همچنین در زمینه محرومیت زدایی از احداث و تکمیل 49 باب مسجد، احداث و تکمیل 8 باب خانه عالم، احداث و تکمیل 5 باب کتابخانه، ساخت 8 باب غسالخانه، 2 پروژه آبرسانی روستایی و ساخت 54 چشمه سرویس بهداشتی و حمام برای افراد بی بضاعت نام برد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی هرمزگان بودجه راه اندازی پروژه های سال جاری را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 800 پروژه محرومیت زدایی در سال جاری در دستور کار قرار دارد و طی امسال راه اندازی خواهد شد.

اهدای نشان ایمنی و سلامت به «پگاه» آذربایجان غربی

دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: همزمان با هفته سلامت تندیس و لوح تقدیر نشان ایمنی وسلامت توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی کشور به مهندس حق جو مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی اهدا شد.

در این مراسم نشان سیب سلامت به شرکت پگاه آذربایجان غربی برای تولید محصولات شیر پاستوریزه نیم چرب غنی شده با ویتامین D3 و شیر استریلیزه نیم چرب غنی شده با ویتامین اهدا شد.

نشان ایمنی و سلامت در راستای اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تشویق تولیدکنندگان برای تولید محصولات سالم تر غذایی و آشامیدنی و همچنین ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان این محصولات، طراحی و تدوین شده است. این نشان به فرآورده های غذایی و آشامیدنی ایمن و سالم که الگوی سلامت و ایمنی را منطبق با آیین نامه مربوطه رعایت کرده اند اعطا می شود.