آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۰
حوادث
۱۹

راز قتل پدر در گزارش پزشکی قانونی

راز پسر جوان که پس از قتل پدرش با صحنه سازی قصد فرار از مجازات را داشت، با گزارش پزشکی قانونی فاش شد.

به گزارش جام جم، تحقیقات جنایی از عصر 5 اردیبهشت امسال همزمان با گزارش مرگ مشکوک مرد سالخورده ای به پلیس آغاز شد. ماموران پس از حضور در محل حادثه در خیابان جشنواره تهران، با جسد عبدالله 78 ساله رو به رو شدند که کنار او یک بخاری گازی قرار داشت.

فرزندان عبدالله در اظهارات خود مدعی شدند، پدرشان در حال انتقال بخاری به انباری خانه بوده که در راه پله ها تعادلش را از دست داده و پس از سقوط جان باخته بود. این ادعا در حالی مطرح شد که معاینات پزشک قانونی نشان داد، مرد سالخورده به علت خفگی جان باخته است.

همزمان با گزارش پزشکی قانونی، قاضی بستان زاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران به تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی ماموریت داد تحقیقات در این زمینه را ادامه دهند.

ماموران در ابتدا به تحقیق از دختر و پسر مقتول پرداختند که او مدعی شد، در زمان حادثه پدرشان همراه برادرشان به نام سعید در خانه حضور داشتند. با کشف این سرنخ تحقیقات روی سعید متمرکز شد اما پسر جوان همزمان با مرگ پدرش ناپدید شده بود.

سرانجام 13 اردیبهشت امسال سعید با مراجعه به پلیس آگاهی خود را تسلیم کرد. او در تحقیقات گفت: روز حادثه در حال کار با رایانه بودم که پدرم طبق روال همیشگی ایراد گرفت که چرا پشت رایانه نشسته ام. ابتدا به صحبت های او توجهی نکردم، اما وقتی فحاشی کرد، او را در راهرو به عقب هل دادم که باعث شد سرش به دیوار برخورد کند و زخمی شود. بعد هم گلویش را فشار دادم. وقتی به خودم آمدم او دیگر نفس نمی کشید.وی ادامه داد: خیلی ترسیده بودم، تصمیم گرفتم با صحنه سازی طوری نشان دهم که او در جریان یک حادثه جان باخته است. در این مدت به عنوان کارگر ساده در منطقه بومهن و شهرک صنعتی سیاه سنگ مشغول به کار بودم تا این که چند روز پیش با خانواده ام تماس گرفتم و متوجه شدم پلیس در تعقیبم است.

متهم دیروز در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران به تشریح جنایت پرداخت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.