آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۰
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

آبگرفتگی در برخی مناطق

احسان مرادی

سرانجام سامانه کم فشار بارش زا به نیمه غربی میهنمان نفوذ کرد و بارش های رگباری آغاز شد؛ این بارش ها بتدریج گسترده تر خواهد شد. در برخی مناطق آبگرفتگی معابر عمومی رخ می دهد.

دیروز: در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس، مناطقی از جنوب، شرق و شمال شرق، شاهد بارش های رگباری موقتی همراه با آذرخش، وزش باد و گرد و خاک بودیم. اوج بارش ها در غرب و شمال غرب رخ داد.

امروز: از بعدازظهر شاهد گسترده تر شدن بارش در نیمی از میهن خواهیم بود. با این حساب علاوه بر مناطقی که روز گذشته بارش داشتیم، در مناطقی از مرکز، دامنه های البرز، مناطقی از تهران و سواحل دریای خزر هم رگبار، آذرخش و وزش باد رخ می دهد. همچنین شاهد روند کاهشی دما نیز خواهیم بود.

هشدار: به خاطر شدت بارش ها در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودها وجود دارد.

فردا: این پایان ماجرا نیست؛ فردا هم بارش در دامنه های زاگرس، البرز، سواحل دریای خزر، شرق، شمال شرق و جنوب شرق ادامه دارد.

آینده نگری: طی روزهای آینده رشد ابر در بعدازظهرها و بارش های رگباری همراه با وزش باد و گرد و خاک در نیمی از میهن ادامه خواهد داشت.

آسمان نگاری: نمایش آغاز شد. ابرها در هم می پیچیدند. باد تازیانه می زد. باران سر از پا نمی شناخت. آذرخش خود نمایی می کرد. بهار نمایش رایگان خود را شهر به شهر جابه جا می کرد.

خبر بد: طی روزهای آینده علاوه بر بارش های شدید در برخی مناطق که سبب خسارت می شود، وزش بادهای شدید هم دردسرساز خواهد شد.