آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۵۱
اخبار کشور
۱۰

تقدیر آیت الله نوری همدانی از حضور گسترده جوانان در مراسم معنوی اعتکاف

علی اکبری

استاد درس خارج حوزه ضمن تقدیر از حضور گسترده و باشکوه جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، از مسئولان کشور خواست با برنامه ریزی مناسب و ایجاد اشتغال به فکر حل مشکلات نسل جوان باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه با تقدیر از حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، تصریح کرد: در روزهای اخیر به مناسبت برگزاری مراسم اعتکاف فضایی معنوی در کشور حاکم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید این فضای معنوی را در کشور حفظ و تقویت کرد، خاطرنشان ساخت: حفظ این فضای معنوی با شرکت در مجالس اهل بیت(ع)، برگزاری مراسم های دعای کمیل و ندبه و دیگر مجالس محقق می شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه طبق آمار و گزارش ها حدود 90 درصد معتکفان را جوانان عزیز تشکیل دادند، تصریح کرد: این مسئله نویدبخش و نعمتی بزرگ است و نشان می دهد جوانان ما عاشق معنویت و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و باید قدر این سرمایه بسیار ارزشمند را بدانیم.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: ما حوزویان باید برای حفظ افکار و دل های پاک جوانان عزیز برنامه داشته باشیم، احکام دینی و اعتقادی را به آنان آموزش داده و سوالات آنها را با استدلال و برهان پاسخ دهیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مسئولان محترم باید قدر جوانان را بدانند و با ایجاد اشتغال زمینه ازدواج به موقع آنان را فراهم کنند.