آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۲۳۷
اقتصاد
۴

تشکل ها

اتمام پروژه مسکن مهر اندیشه تا پایان شهریور

مدیرعامل شهر جدید اندیشه گفت: بخش عمده ای از واحد های مسکن مهر در این شهر آماده واگذاری است و پرونده مسکن مهر در شهر جدید اندیشه تا پایان شهریور 1394 بسته خواهد شد. محمد آیینی مدیرعامل شهر جدید اندیشه، درباره آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر در این شهر گفت: بخش عمده ای از واحدها در شهر جدید اندیشه آماده است و واحدهای آماده شده همراه با تکمیل خدمات روبنایی است.

ورود پرتقال های قاچاق با تریلی

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: با وجود ممنوعیت واردات پرتقال، این میوه به صورت غیر قانونی از ترکیه و مصر با تریلی وارد می شود. حسین مهاجران افزود: پرتقال های وارداتی از ترکیه و مصر در داخل کارتن به کشور وارد می شود و پس از آن در سبد قرار می گیرد. وی در پاسخ به این سوال که واردات پرتقال ممنوع است، گفت: این کار به صورت غیرقانونی انجام می شود. تریلی هایی که این پرتقال ها را وارد می کنند در مقابل، هندوانه از کشور خارج می کنند. مهاجران افزود: هندوانه بیشتر به کشورهای ترکیه و عراق صادر می شود و هندوانه ایرانی از بهترین هندوانه های جهان محسوب می شود.

افزایش تولید خودرو

تولید انواع خودرو در کشور در فروردین امسال 41 درصد افزایش یافته است. براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت فروردین امسال تولید انواع خودرو در کشور با رشد 41 درصدی از 41 هزار و 150 دستگاه در فروردین 1393 به 58 هزار و 23 دستگاه افزایش یافت. در این مدت تولید انواع خودروی سواری در کشور با رشد 55 درصدی از 35 هزار و 445 دستگاه در فروردین 1393 به 54 هزار و 952 دستگاه افزایش یافت. فروردین امسال تولید انواع وانت با کاهش 3/56 درصدی از 5430 دستگاه در فروردین 1393 به 2374 دستگاه کاهش یافت. در این مدت تولید انواع مینی بوس و میدل باس با رشد 20 درصدی از پنج دستگاه در فروردین 1393 به شش دستگاه افزایش یافت.