آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۲
حوادث امروز
۱۳
پیگیری شوک

در دومین هفته دادرسی قتل عام سینمای امریکا

شواهد در پرونده قاتل مو قرمز کلرادو

گروه شوک: محاکمه قاتل مو قرمز سینمای کلرادو در دومین هفته ادامه یافت و در این جلسات یکی از کارمندان سالن تمرین تیراندازی کلرادو در جایگاه شهود قرار گرفت و رفت و آمد چند باره «جیمز هولمز» برای تمرین تیراندازی به این سالن را در هفته های پیش از قتل عام در سینما تایید کرد. دادستانان ویژه پرونده همچنین فایل صوتی آخرین تماس های جیمز هولمز از گوشی همراهش را نیز به دادگاه ارائه کردند که یکی از این تماس ها با بیمارستان دانشگاه کلرادو گرفته شده بود. البته جوکر مو قرمز پس از این تماس سکوت اختیار کرده بود اما 9 دقیقه بعد اولین هشدار تیراندازی به پلیس داده شد.

جیمز هولمز 27 ساله که به اتهام قتل عام سه سال قبل تماشاگران آخرین سکانس سینمای «آئورورا»ی کلرادو پای میز محاکمه نشسته است در دو دوره قبلی دادرسی با مطرح شدن بیمار روانی بودن متهم، روند به سمت نجات او از اعدام پیش رفت اما در این دوره از محاکمه دادستانان به دنبال اثبات جرم این قاتل و گرفتن حکم اعدام برای او هستند. در این جلسه دادگاه یک افسر پلیس نیز حضور داشت که مدعی بود چند روز پیش از این حمام خون، جیمز هولمز را به علت سرعت بالادر رانندگی متوقف کرده بود. این افسر مدعی است هولمز در پاسخ سوال او درباره وجود مسلسل و جعبه اسلحه در پشت خودرویش گفته آنها را برای تمرین تیراندازی همراه داشته است.

این شواهد حاشیه ای به عنوان مدارکی برای اثبات برنامه ریزی هولمز برای این جنایت از سوی دادستانان مطرح شده است.در تیراندازی مرگبار سینمای کلرادو 12 نفر کشته و بیش از 70 نفر بشدت مجروح شدند.