آرشیو پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۷۶
استان ها
۱۸

کوتاه

وجود 1300 نسخه خطی نجوم در کتابخانه آستان قدس

دنیای اقتصاد، مشهد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، با بیش از 1300 نسخه خطی نجوم از دانشمندان بزرگ این علم در دوره های گوناگون تاریخی، از غنی ترین کتابخانه های جهان اسلام به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس اداره مخطوطات این سازمان، کتابخانه آستان قدس را با بیش از ده قرن قدمت و با 97 هزار نسخه خطی در موضوعات گوناگون از کتابخانه های بی نظیر جهان اسلام دانست و گفت: تمام این نسخ در فهرست های توصیفی نسخه های خطی کتابخانه آستان قدس رضوی به طور مفصل معرفی شده است.

نلسون حضرتی رئیس انجمن نمایشگاه های ایران شد

دنیای اقتصاد، کرمانشاه: طی انتخابات انجمن نمایشگاه های ایران، نلسون حضرتی، رئیس سازمان همیاری شهرداری کرمانشاه به عنوان رئیس این انجمن انتخاب شد.

نمایندگان عضو انجمن از هر استان یک کاندیدا معرفی کردند که نلسون حضرتی با کسب بیشترین آرا به عنوان رئیس این انجمن انتخاب شد.

وی علاوه بر ریاست سازمان همیاری شهرداری های کرمانشاه، هم اکنون در دو تشکل اتاق بازرگانی عضو بوده و نایب رئیس شرکت نمایشگاه های بین المللی استان کرمانشاه نیز است.

استان مرکزی کمبود آب ندارد

دنیای اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری اصل: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از بهره مندی بخشی از طرح های آب و فاضلاب با اعتبار 470 میلیارد ریال از محل تامین منابع مالی توسط سرمایه گذاران یا فاینانس در شهرهای استان در سال گذشته خبر داد.

مهندس خلیلی با اشاره به بهره برداری از پروژه های عمرانی دربخش آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 135میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، درآمدهای جاری و فاینانس با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 93 افزود: اجرای طرح های آبرسانی به شهرهای ساوه، محلات، نیم ور، دلیجان و کمیجان از مهم ترین این پروژه ها بودند که در سال گذشته به بهره برداری رسیدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به تولید 108 میلیون مترمکعب آب در سال گذشته با وجود خشکسالی های اخیر در کشور اظهار کرد: سال گذشته به هیچ عنوان قطعی آب به دلیل کمبود آب در استان صورت نگرفت و امسال نیز تلاش خواهیم کرد که این رویه ادامه پیدا کند.