آرشیو پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۲
صفحه اول
۱

35 مصدوم در زمین لرزه کاشمر

زمین لرزه 5.3 ریشتری در شهرستان کاشمر به 200 خانه آسیب زد و باعث مصدومیت 35 نفر شد.

2 دقیقه به ساعت 2 بامداد چهارشنبه مانده بود که ناگهان زمین شروع به لرزیدن کرد. شدت لرزه آنقدر بالابود که همه ساکنان شهر کاشمر و روستاهای اطراف را از خواب بیدار کرد. اهالی سراسیمه از خانه های خود بیرون آمدند و به دلیل ترس از زلزله ای دیگر تا صبح در خیابان و پارک ها ماندند.

بررسی ها نشان می داد، کانون این زمین لرزه به بزرگی 3/5 ریشتر بین 2 روستای کلاته تیمور و سرحوضک در 11 کیلومتری کاشمر بوده است که تیم های ارزیاب هلال احمر خود را سریع به کانون زلزله رساندند. امدادگران با حضور در این مناطق مشاهده کردند اکثر اهالی وحشتزده خانه هایشان را ترک کرده و در خیابان و پارک ها خوابیده اند. امدادگران با نصب چادر هایی در خیابان ها مردم رادر آن اسکان دادند.

براثر این زمین لرزه، سقف برخی از خانه های روستا کلاته تیمور تخریب شده و دیوار خانه ها در کاشمر و مناطقی از بخش کوهسرخ نیز ترک برداشت. 35 نفر در این زمین لرزه مصدوم شدند که تعدادی از آنها دانشجویانی بودند که هنگام خروج از خوابگاه دچار مصدومیت شدند.

مصدومان به 2 بیمارستان شهید مدرس و ابوالفضل(ع) شهرستان کاشمر منتقل شدند. از این تعداد فقط 9 نفر به دلیل مصدومیت دست و پا همچنان در بیمارستان بستری هستند و بقیه نیز پس از درمان سرپایی مرخص شدند.

فرماندار شهرستان کاشمر در این باره به ایسنا گفت: بنابر گزارش هایی که از دهیاران تاکنون به دست ما رسیده، هیچ گونه خسارت جانی گزارش نشده است. همچنین به 200 واحد مسکونی در روستاها خساراتی وارد شد. همچنین در همان دقایق اولیه به خاطر بزرگی زمین لرزه اختلالاتی در خطوط تلفن و برق رخ داد که بلافاصله نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت گرفت. هم اکنون وضع شهرستان آرام بوده وتمام نیروهای امدادی و خدمات رسان برای وقوع پس لرزه های احتمالی در حالت آماده باش هستند.