آرشیو دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۷۹
صنعت و معدن
۳

خبر

آغاز دورجدید چانه زنی مالیاتی اصناف و دولت

خبرگزاری مهر: رئیس اتاق اصناف ایران از آغاز دور جدید چانه زنی مالیاتی اصناف با سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: در آستانه توافق مالیاتی عادلانه در حوزه مالیات بر مشاغل و مالیات بر ارزش افزوده هستیم.

علی فاضلی با بیان اینکه نظام مالیاتی برای اصناف در کشور منطبق بر منطق نیست، گفت: فرار مالیاتی در حوزه های مختلف صورت می گیرد و ریشه آن به مباحث ضعف قانون مالیاتی کشور برمی گردد.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: اصناف در آستانه نشست با مسوولان مالیاتی کشور برای حصول یک توافق مالیاتی عادلانه هستند و قرار است در هفته جاری، نشست مشترکی میان اصناف و سازمان امور مالیاتی برگزار شود. وی تصریح کرد: این توافق مالیاتی در سه حوزه مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مشاغل و تجهیز فروشگاه ها در سراسر کشور به صندوق فروش یا دستگاه های pos صورت خواهد گرفت. این در حالی است که در رابطه با صندوق های فروشگاهی، 6 سال از قانون عقب هستیم که باید این را سامان دهیم اما برای سازمان امور مالیاتی و در سه حوزه مذکور، پیشنهاد خاص داریم.

بررسی واردات نهاده های دامی در شورای رقابت

خبرگزاری فارس: موضوع اعطای امتیاز به شرکت های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی برای واردات نهاده های دامی در جلسه اخیر شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارشناسان مرکز ملی رقابت، مستندات لازم را تهیه و به شورا ارائه کنند.

جلسه اخیر شورای رقابت در 16 اردیبهشت با حضور 9 نفر از اعضای شورا برگزار شد. در این جلسه، توضیحات عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص بررسی موضوع اعطای امتیاز به شرکت های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی به منظور واردات نهاده های دامی ارائه و به سوالات اعضای شورای رقابت پاسخ داده شد. در پایان جلسه مقرر شد کارشناسان مرکز ملی رقابت در رابطه با سوالات اعضای شورای رقابت، مستندات لازم را تهیه و در زمان مناسب در شورا ارائه کنند.

همچنین بررسی ادامه موضوعات به هفته آینده موکول شد. دستور جلسه اخیر شورای رقابت عبارت بود از: استماع توضیحات عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با موضوع اختصاص ارز به وزارت کشاورزی برای واردات نهاده های دامی، گزارشی از تشخیص و شناسایی بازارهای با دامنه تمرکز شدید و گزارشی درخصوص سهم بازار مخابرات در اینترنت پر سرعت.