آرشیو دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۶
بین الملل
۲۰

گزیده اخبار

قیام مردمی در شهر معان اردن

شهر معان واقع در جنوب اردن که از ماه رمضان سال گذشته تاکنون شاهد انتفاضه مردمی علیه سیاست های ظالمانه دولت اردن بوده طی روزهای گذشته بار دیگر به صحنه درگیری میان معترضان و نیروهای دولتی تبدیل شده است. به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اردنی العرب الیوم، یک مقام امنیتی ضمن اعتراف به تشدید درگیری ها میان معترضان و نیروهای دولتی در روزهای اخیر بویژه روز گذشته احتمال قوت گرفتن انتفاضه طی روزهای آینده را وارد دانست. اهالی شهر معان که از تبعیض ها و سیاست گزینشی دولت اردن به تنگ آمده اند خواستار برقراری عدالت و مساوات از سوی دولت شدند.

دیدار مقام های رسمی دو کره در مسکو

مقام های رسمی کره جنوبی که نامشان فاش نشده است، تاکید کردند، «یون سانگ هیون»، فرستاده رئیس جمهوری کره جنوبی در مراسم ویژه هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در مسکو، دیدار کوتاهی با کیم یونگ نام، رئیس پارلمان کره شمالی که به نمایندگی از این کشور در مراسم شرکت کرده بود، انجام داده است. دیدار مقام های رسمی دو کره در شرایطی است که تنش در روابط سئول و پیونگ یانگ همچنان رو به افزایش است. کره جنوبی به تازگی از شلیک 3 فروند موشک کره شمالی خبر داده است. کره شمالی نیز اعلام کرده است، یک فروند موشک بالستیک زیردریایی را با موفقیت آزمایش کرده است.

خلیفه حفتر: نیازی به ائتلاف بین المللی نداریم

خلیفه حفتر، فرمانده کل گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «ژورنالی» گفت، اگر جامعه بین الملل به اندازه کافی از لیبی حمایت تسلیحاتی کند، نیازی به ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم نیست و لیبی می تواند داعش را شکست دهد. به گزارش ایسنا، وی همچنین هشدار داد: طرح اروپا برای مداخله نظامی و حمله به اهدافی در سواحل لیبی که با استدلال توقف مهاجرت ها صورت می گیرد باعث خواهد شد طرف های دیگر وارد درگیری ها شوند و این امر بهانه ای برای بیشتر شدن تروریست ها در منطقه خواهد بود.