آرشیو یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۹
اقتصاد
۴

پاسخ مبهم به نقص اطلاع رسانی بسته های اینترنتی

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در پی گلایه برخی از مشترکان تلفن همراه درباره عدم اطلاع رسانی بسته های تشویقی اینترنتی و کاهش شارژ برای مشترکان اعتباری گفت: اتمام اعتبار بسته های اینترنتی تلفن همراه اطلاع رسانی خواهد شد.

برخی کاربران تلفن همراه می گویند بااین که مدت بسته های اینترنتی تلفن همراه آنان به پایان رسیده اما اپراتور این موضوع را به مشترک اعلام نمی کند و مشترک نیز بدون اطلاع از این موضوع به استفاده از اینترنت تلفن همراه ادامه می دهد، حال آنکه تعرفه استفاده وی براساس نرخ خارج از بسته درحال محاسبه است و وی پس از دریافت قبض متوجه این موضوع می شود.حال آن که رقم قبض وی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

اواخر سال گذشته و در پی اعتراضات گسترده از سوی مشترکان شرکت ایرانسل به دلیل عدم اعلام پیامکی اتمام بسته های اینترنتی و محاسبه اینترنت با هزینه آزاد از سوی این اپراتور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کار را غیرقانونی خواند و دستور رسیدگی به این تخلف ایرانسل را صادر کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در ادامه دستور وزیر به منظور چاره اندیشی و رفع مساله بسته های اینترنتی شرکت ایرانسل، یک مهلت 3 ماهه برای این اپراتور به منظور به روز رسانی نرم افزار های مرتبط و جلب رضایت مشترکان در نظر گرفت که این مهلت 15 اردیبهشت به اتمام رسیده بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، غلامرضا داداش زاده دراین باره تصریح کرد: براساس مفاد موافقت نامه پروانه اعطا شده به شرکت خدماتی ارتباطی ایرانسل، اطلاعات مربوط به نحوه خرید، فعال سازی و استعلام مانده حساب طرح های تشویقی و بسته های تخفیفی اینترنت از طریق پورتال رسمی این شرکت به مشترکان اطلاع رسانی می شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل برای اطلاع مشترکان از وضع بسته های اینترنتی خریداری شده، شامل میزان اعتبار حجمی یا زمانی بسته از 2 روش پیامک و کد دستوری (USSD) استفاده می کند.

داداش زاده افزود: در روش کد دستوری USSD، مشترکان سیمکارت دائم و اعتباری می توانند با وارد کردن کد دستوری #4*1*555* از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته های اینترنتی خود مطلع شوند.