آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

نماینده مجلس در نامه ای به رئیس جمهور:واردات بی رویه محصولات کشاورزی در فصل برداشت نگران کننده است

نماینده مجلس گفت: واردات بی رویه محصولات کشاورزی در فصل برداشت نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور آورده است: کشاورزان کشور سال جدید زراعی را با بیم و امید آغاز کرده و گرانی نهاده های کشاورزی، بالابودن هزینه های کشت، کم آبی، واردات بی رویه و قیمت نازل خرید تضمینی تولیدکنندگان و کشاورزان را با نگرانی به مزارع کشانده است.

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در این نامه می افزاید: هم اکنون که کشاورزان و برنج کاران ساعی شمال با هزار و یک امید در شالیزارها مشغول کشت و کار بوده از دولت انتظار دارند با تدبیر و دوراندیشی به موقع حافظ زحمات و تلاش های خداپسندانه آنها باشد.

نیازآذری در این نامه آورده است: عدم واردات در فصل برداشت، تعیین قیمتی مناسب برای خرید تضمینی و اتخاذ ساز و کاری کارشناسانه برای خرید مستقیم و به موقع برنج از کشاورزان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، حذف مالیات بر ارزش افزوده در شالیکوبی ها، می تواند مصداق بارز همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.

این نامه می افزاید: هم اکنون هزینه متوسط تولید برای هر کیلوگرم برنج پرمحصول 43 هزار ریال و برنج کم محصول 63 هزار ریال است که انتظار می رود نرخ خرید تضمینی برای سال 94 با توجه به تورم سالانه و هزینه های سرسام آور تولید افزایش محسوس و رضایت مندانه ای نسبت به سال قبل را داشته باشد.